Installation av språkfil
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Installation av språkfil
Jag tänkte ge mig in i phpBB-världen då det verkar intressant och dessutom verkar uppfylla mina krav. Men nu har jag kört fast och undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig komma vidare.
Adress till ditt forum: bloggdesigntips.info
Vilka teman har du installerade?: prosilver och subsilver2 installerades automatiskt.
Vilka MODdar har du installerat?: Vej ej då jag använde Softaculous.
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Ja via mitt webbhotell.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.8
Vilken version av PHP?: Vet ej.
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Wopsas
Webbhotell/server: Wopsa.se
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja.
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Översättning, svenska, språkfil, installation
Berätta om ditt problem: Jag har gjort som det står i guiden för installation av det svenska språkpaketet. Installation gick bra och jag satte sedan 'svenska' som default, men det blir ändå inte på svenska.
Har du ett testkonto åt oss?: Nej.
Re: Installation av språkfil
Jag kan inte komma in på din sida, stämmer länken?
Vilken guide följde du när du installerade språkfältet?
Du kan finna installationsguide när du laddar hem språkpaketet - http://www.phpbb.com/customise/db/translation/svenska/
Hugs
Jag ber om ursäkt för adressen där jag hade missat lite.
Rätt adress: bloggdesigntips.info/forum
Jag följde exakt den guiden som du länkade till.
Att ändra standardspråk påverkar endast nya medlemmar.
Klicka på Kontrollpanel på ditt forum:

Gå till Board preferences och ändra språk där.
Lycka till!
Hugs
Tack så hemskt mycket för snabb och bra support Sinom!