Öka antal tecken i rubriken?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Öka antal tecken i rubriken?
Våra medlemmar vill kunna skriva några tecken extra i rubriken, går det att ställa in på något sätt?
Mvh Stoft
Re: Öka antal tecken i rubriken?
Max antal tecken är för nuvarande 60.
För att ändra detta behöver du gå till /includes och öppna functions_content.php
Hitta:
Kod: Markera allt
function truncate_string($string, $max_length = 60, $max_store_length = 255, $allow_reply = true, $append = '') Kod: Markera allt
function truncate_string($string, $max_length = 200, $max_store_length = 255, $allow_reply = true, $append = '') Hitta:
<dd><input type="text" name="subject" id="subject" size="45" maxlength="<!-- IF S_NEW_MESSAGE -->60<!-- ELSE -->64<!-- ENDIF -->" tabindex="2" value="{SUBJECT}{DRAFT_SUBJECT}" class="inputbox autowidth" /></dd>Glöm inte att rencha cachen samt uppdatera prosilvers mallar i Administrationspanelen.
Hugs
Den ändringen jag gjorde i Prosilver antar jag att jag måste göra även i vårat Xandred tema?
Det vill säga ändra posting_editor.html i \styles\xandred\template ?
Tack igen!
Den ser då ut som följande:
<td class="row2" width="78%"><input class="post" style="width:450px" type="text" name="subject" size="45" maxlength="<!-- IF S_NEW_MESSAGE -->60<!-- ELSE -->64<!-- ENDIF -->" tabindex="2" value="{SUBJECT}" /></td>Hugs
Ändrade 60 och 64 i denna kod till 100.
[<td class="row2" width="78%"><input class="post" style="width:450px" type="text" name="subject" size="45" maxlength="<!-- IF S_NEW_MESSAGE -->60<!-- ELSE -->64<!-- ENDIF -->" tabindex="2" value="{SUBJECT}" /></td>Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster