Hur sätta mail notification default?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur sätta mail notification default?
För vårt nystartade bildforum så skulle jag vilja att man inte behövde markera kryssknappen om mail-notifiering då någon postat i en tråd man svarat på. Jag skulle vilja ha den ikryssad default "Meddela mig när tråden besvaras", går det? //
Re: Hur sätta mail notification default?
Man kan sköta gamla och givetvis nya också via phpMyAdmin, men jag skickar inte så gärna in folk dit.
Om du vill sätta detta som standard för samtliga medlemmar så kan du gå till \includes och öppna functions_user.php
(Använd ett bra textredigerings program t.ex Notepad++)
Hitta:
Kod: Markera allt
'user_notify' => 0,Kod: Markera allt
'user_notify' => 1,Kontrollpanelen >> Inställningar >> Ändra postningsstandarder:

Lycka till!
Hugs
Tack för svar (som vanligt).
Jag valde Sinoms lösning och har ändrat raden i den angivna filen (laddade också hem Notepad++, det verkar smidigt och tillräckligt enkelt t.o.m för mig). Men när jag loggar in på forumet och testsvarar på en tråd så är fortf. rutan inte ikryssad (alltså "Meddela mig när tråden besvaras"). Har loggar ut/loggat in, reloadat sidan men samma sak. Vad kan vara fel tro?
Men om du går till phpMyAdmin och kör följande kommando:
Kod: Markera allt
UPDATE phpbb_users SET user_notify = 1 WHERE user_id > 1;Om du är osäker, eller inte vet alls hur man kör ett kommando i phpMyAdmin, så skriv så här så skall jag förklara.
Notera: Om du ändrade tabell-prefixet vid installation från phpbb_ till något annat, så behöver du ändra det i ovanstående kommando likaså.
Lycka till!
Hugs