Tappade rättigheter?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
RonnieBe
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Tappade rättigheter?

Inlägg av RonnieBe »

Hej, jag hade ett fungerande testforum uppsatt på en One.com domän.

Köpte sedan det skarapa domännamnet och hotel hos Binero.Se. Flytten av forumet gick ganska smidigt, har fått in alla användare och alla trådar med bilagor och allt.
Men bara administratörer kan läsa i forumet. Har tittat i ACP och allt verkar OK tycker jag. Nu börjar mailkorgen bli full av klagomål så jag tänkte jag måste fråga här för att se om jag kan få några uppslag.

/Ronnie
www.nordisktjaktforum.net
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Tappade rättigheter?

Inlägg av Peetra »

Jag kan som oinloggad öppna alla trådar, som jag försöker på, så gruppen "Registrerade användare" har kanske fått ett nej på visa inlägg. Det är ganska petigt både att förklara vad du ska göra och även ändra det, speciellt om man är ovan. Men börja med att gå in i ACP --> Användare och Grupper --> Gruppers kategoribehörigheter Välj gruppen Registrerade användare, klicka på skicka och välj de kategorier, som det är problem med. Då får du fram en lista med katgeoribehörigheter för den gruppen. Om där står Standaråtkomst för kategorierna, så är det något annat, som är fel, men om det står t.ex Ingen roll tilldelad eller ingen åtkomst, så kan du ändra det ur dropplistan.

http://phpbb3.fi/tut/viewforum.php?f=34 kan användas som referens för behörigheter, det är översatt från http://www.phpbb.com/support/documentat ... ssions.php
RonnieBe
Ny medlem
Ny medlem

Re: Tappade rättigheter?

Inlägg av RonnieBe »

Hej och tack för ditt snabba svar. Jo jag har lyckats få fram lite mer "rätt" så att säga men jag håller fortfarande på att gå igenom alla kategorierna för det stämmer inte med de tidigare rättigheterna. Moderatorer är borta, man har andra funktioner osv. Men jag kämpar på... ;)

/Ronnie
Skriv svar