Mvh p-son
Fil Arkiv?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Fil Arkiv?
Ok, tack för det, jag gör ett test och ser om jag lyckas
Mvh p-son
Mvh p-son
Hej igen, skall man ladda upp och ersätta dom filerna via ftp, sen ladda hem nedanstående, redigera dom & ladda upp igen ?
Mvh P-son
Mvh P-son
Holger skrev:Packa upp filen Download_Mod_6_2_25.zip
I den hittar du en fil som heter install_mod.xml
Öppna den med din webbläsare.
Alla filer i mappan "root" ska laddas upp till motsvarande mappar på din server.
Ladda hem filerna
includes/constants.php,
includes/acp/acp_styles.php,
includes/functions.php,
includes/functions_content.php,
includes/functions_posting.php,
includes/functions_user.php,
includes/session.php,
language/en/help_faq.php,
language/en/acp/permissions_phpbb.php,
styles/prosilver/imageset/imageset.cfg,
styles/prosilver/template/overall_header.html,
styles/prosilver/theme/bidi.css,
styles/prosilver/theme/buttons.css,
styles/prosilver/theme/colours.css,
memberlist.php,
viewonline.php
från din server.
Gör en säkerhetskopia på dem.
Skrolla sedan ner till Open: includes/constants.php i filen install_mod.xml och utför alla anvisningar som nämns därifrån.
Utför http://www.dindomaen.se/install.php och radera sedan install.php igen
Ladda sedan upp de ändrade filerna till motsvarande mapp på din server igen.
Viola
Precis.
Innehållet i mappen root skall laddas upp till din forumroot.
Sen skall du ladda ner samtliga filer som install_mod.xml säger att du ska redigera.
Gör ändringarna >> Ladda upp igen.
Denna MODen går dock utmärkt att installera med AutoMOD. Då du endast behöver välja zip-filen och klicka på installera så är det klart.
Du kan ladda ner AutoMOD på phpBB.com's hemsida.
Hugs
Innehållet i mappen root skall laddas upp till din forumroot.
Sen skall du ladda ner samtliga filer som install_mod.xml säger att du ska redigera.
Gör ändringarna >> Ladda upp igen.
Denna MODen går dock utmärkt att installera med AutoMOD. Då du endast behöver välja zip-filen och klicka på installera så är det klart.
Du kan ladda ner AutoMOD på phpBB.com's hemsida.
Hugs
Tack för svaret !, automod låter som en bra lösning för mig ! jag testar !
Mvh P-son
Mvh P-son
Hej igen, har nu installerat automod, laddat upp zip formatet på version 6.4.8 , dock får jag felmeddelande på language strängen när jag installerar , antar att det är för att jag har svenska & modden är på engelska eller ?
Tack på förhand.
Mvh P-son
Tack på förhand.
Mvh P-son
Troligtvis.
Vad får du för felmeddelande exakt?
AutoMOD kommer endast att installera på standard-stilen, samt det språk som MODen du installerar stödjer. (I detta fallet EN samt DE)
Hugs
Vad får du för felmeddelande exakt?
AutoMOD kommer endast att installera på standard-stilen, samt det språk som MODen du installerar stödjer. (I detta fallet EN samt DE)
Hugs
Hej, detta...
language/en/help_faq.php
Cannot locate file
language/en/acp/permissions_phpbb.php
Cannot locate file
language/en/help_faq.php
Cannot locate file
language/en/acp/permissions_phpbb.php
Cannot locate file
Kontrollera så att de filerna existerar i dom mapparna.
Eftersom AutoMOD inte kunde ändra dessa filer, öppna install_mod.xml och under:
Lycka till!
Hugs
Eftersom AutoMOD inte kunde ändra dessa filer, öppna install_mod.xml och under:
Hitta de filerna som inte kunde ändras, och utför de ändringarna själv.Files to edit
Lycka till!
Hugs
Då har jag editerat en massa filer och lyckats installera modden, men sen står det att jag behöver göra följande :
Tack
Mvh P-son
/ Ska jag ladda upp filerna och sen göra en install från ex "www.mindomän.se/install" då ?MOD installed
Your MOD has been installed! Here you can view some of the results from the installation. Please note any errors, and seek support at phpBB.com
AutoMOD is sending a compressed file to your computer. Because of the AutoMOD configuration, files cannot be written to your site automatically. You will need to extract the file and upload the files to your server manually, using an FTP client or similar method. If you did not receive this file automatically, click here.
MOD installed
The MOD requires an external installer to finish installation. Click here to continue to that step.
Return to AutoMOD
Tack
Mvh P-son
Stämmer.
Då du inte har skrivbara filer, kan inte AutoMOD göra ändringarna åt dej. Spara filen, och ladda sedan upp filerna.
Följ sedan länken du angav för att slutföra installationen.
Hugs
Då du inte har skrivbara filer, kan inte AutoMOD göra ändringarna åt dej. Spara filen, och ladda sedan upp filerna.
Följ sedan länken du angav för att slutföra installationen.
Hugs
Ok, har installerat nu.... , men det verkar har knasat till sig lite överallt. Går jag in på Mods i administrationspanelen ser det ut så här :
Mvh P-son[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_downloads.php on line 46: include(./../dl_mod/classes/class_dl_cache.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_downloads.php on line 46: include() [function.include]: Failed opening './../dl_mod/classes/class_dl_cache.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear')
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_downloads.php on line 47: include(./../dl_mod/classes/class_dlmod.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/acp/acp_downloads.php on line 47: include() [function.include]: Failed opening './../dl_mod/classes/class_dlmod.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/share/pear')
Ladda upp innehållet i mappen root från zip-filen du laddade ner. (Själva MODen)
Kan du posta en länk till ditt forum?
Hugs
Kan du posta en länk till ditt forum?
Hugs
Behörigheter i administrationspanelen fungerar inte heller,
http://www.forum.psonshydraulik.se/adm/ ... 24daa&i=16
Mvh P-son
http://www.forum.psonshydraulik.se/adm/ ... 24daa&i=16
/ Så det har blivit en hel del knas...........Får följande svar :
Serverfel
Ett fel uppstod när webbplatsen skulle hämta http://www.forum.psonshydraulik.se/adm/ ... 24daa&i=16. Den kan ligga nere för underhåll eller vara felkonfigurerad.
Här följer några förslag:
Läs in den här webbsidan igen.
HTTP-fel 500 (Internal Server Error): Ett oväntat tillstånd gjorde att servern inte kunde uppfylla begäran.
Mvh P-son
Kan du förklara steg för steg, hur du gick tillväga när du installerade denna MOD?
Hugs
Hugs