Loopar login för ACP + en massa andra loopningar!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Loopar login för ACP + en massa andra loopningar!
Tänkte bara här kolla upp vad som kan tänkas vara fel med phpBB 3.0.8, samt i tidigare version 3.0.7-PL1.
Har märkt att forumet loopar ut mig då jag ska logga in till ACP´n, spelar ingen roll heller om jag sitter på helt tömd cache heller.
Har dessa problem på två olika forum, varav den ena precis har blivit uppdaterad till 3.0.8.
På forumet där jag har uppdaterat till 3.0.8 så loggar jag in till ACP´n, men forumet spottar tillbaka mig till Board Index. Trycker jag en gång till,
så blir det likadant, inte förens jag närmar mig 5 försök så kommer jag in. MEN, nu när jag väl ska göra inställningar så blir jag tvungen att logga in IGEN.
På det andra forumet, som är på 3.0.7-PL1 så loopar den på ACP´n, men den spottar inte tillbaka mig till forumet.
Vet att det varit problem med just detta, men finns det någon lösning? Börjar bli redigt less på detta och vägrar starta upp IE för att kunna jobba med phpBB.
Hälsningar
Pontus
Re: Loopar login för ACP + en massa andra loopningar!
Du har inte administrationsbehörighet och kan därför inte visa administrationspanelen.
Prova att radera din webbläsares COOKIES - eventuellt till och med manuellt.
Ingen support via PM!
Spelar ingen roll om jag ens så gör det, eftersom jag har exakt samma problem då jag har en helt clean cache.Holger skrev:Ja, jag har också märkt detta, hade till och med det problemet här.
Prova att radera din webbläsares COOKIES - eventuellt till och med manuellt.
Med Internet Explorer så har jag aldrig ens varit inne på dessa forum (Då IE används endast för jobbets länkar).
//Pontus
Cookies, inte cache!Kirill skrev:... eftersom jag har exakt samma problem då jag har en helt clean cache.
Jag vet inte om ngn inställning i ACPn kann vara fel ... det kan säkert någon annan här svara på ...
Ingen support via PM!
Tömde ut precis allt, och där ingick även CookiesHolger skrev:Cookies, inte cache!Kirill skrev:... eftersom jag har exakt samma problem då jag har en helt clean cache.
Jag vet inte om ngn inställning i ACPn kann vara fel ... det kan säkert någon annan här svara på ...
Frågan är om det inte ligger lokalt på era datorer
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag tror att det är ett cookie-inställningsproblem.
Testa att använda Auto Cookie-verktyget utav Support Toolkit-verktyget.
Hugs
Lösningen finns i min tråd om Allmänt säger en sak, System säger ett annat