Flertalet bilagor visas ej efter uppdatering till 3.0.8

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Amazonas
Medlem
Medlem
Svar: 0

Flertalet bilagor visas ej efter uppdatering till 3.0.8

Inlägg av Amazonas »

Hej!

Har ett litet problem med vårt forum. Upptäckte så här ett tag efter uppdateringen från 3.0.7-PL1 till 3.0.8, att flertalet av alla bilagor uppladdade innan uppdateringen (jpeg eller gif bilder) inte visas längre i sina trådar. Alla bilagor finns kvar i files mappen, och loggar jag in i admin gränssnittet så kan jag se att det finns rätt antal bilagor.

Alla bilagor som fanns i files mappen innan uppdateringen, har dessutom fått ett ändringsdatum på sig från den dagen då jag uppdaterade. Det kanske ifs är normalt, aldrig tänkt på det innan.

Har provat köra med std prosilver och subsilver stilarna, men det blir samma fel där.

Någon som har en idé om hur vi kan lösa detta?

Forumet finns här: www.vwpc.se/phpbb3

Tack på förhand!
//Patrik
Amazonas
Medlem
Medlem

Re: Flertalet bilagor visas ej efter uppdatering till 3.0.8

Inlägg av Amazonas »

Tror jag hittat orsaken nu... verkar som om det blivit något knas på filerna då rättigheterna är helt åt skogen. Kan inte ändra tillbaka heller, får bara felet: Unable to change permission, file has different UID (398)

Känns som det får bli ett supportcase till Surftown istället.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Har för mig att man kan återställa rättigheterna i "smufdowns" kontrollpanel, kolla där först.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Amazonas
Medlem
Medlem

Inlägg av Amazonas »

Tack! Det funkade ju utmärkt. Bugar och bockar.

//P
Skriv svar