Custom profile fields 1384 +required fields? (Lång fråga)
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Custom profile fields 1384 +required fields? (Lång fråga)
Jag har på mitt forum http://www.rit-ad.se/forum behov av att kontrollera några extra uppgifter från en del (inte alla) användare.
Jag trodde att ovanstående mod skulle lösa problemet, men det räcker inte hela vägen och dessutom förstår jag inte helt hur det är tänkt att fungera. Jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig.
1) För den som är mormal forumanvändare fungerar det hela utmärkt. Jag vill ha en ruta för skype-adress under ICQ-nummer i profile_view_body. Texten skype-adress skall vara synlig hela tiden men adressen (variabel) skall bara synas när den finns. Funkar delvis nu.
2) Jag vill kunna låta användaren tala om ifall han är medlem i klubben och då vill ha tillgång till hela forumet (kryssruta)
2.2) jag vill i registreringsdialogen (fyll i uppgifter) ha en ruta för användarens riktiga namn, obligatorisk om 2) är ikryssad.
2.3) Jag vill ha rutor för adress, kommun, län, postnr, obligatoriska om 2) ikryssad.
2.4) jag vill ha en ruta för medlemsnummer, obligatorisk om 2) ikryssad, men också kontrollerad att formatet stämmer (4 eller 5 siffror)
3) Om 2) är ikryssad och alla fält är ok, skall nye användaren vid kontoaktivering automatiskt vara ansluten till användargruppen medlem.
4) Om någon av 2.2-2.4 töms på sitt innehåll vid profileditering skall det komma felmeddelande och Admin skall varnas
5) Uppgifterna i 2.2) och 2.3) skall inte synas i profilen.
6) Medlemsnumret i 2.4) skall synas i profilen under "Intressen"
Går det att ådstadkomma på något sätt?
MVH
Gunnar L.