Flytt av forum - anv. loggas ut vid klick på logga (header)

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Julian
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Flytt av forum - anv. loggas ut vid klick på logga (header)

Inlägg av Julian »

Hej,

Jag har idag flyttat hela mitt forum från min tidigare host, one.com till min nya, binero.se.

Mitt forum är ett phpbb forum , version 3.0.6.

Jag har flyttat hela databasen från one, alla filer osv till binero.se där jag har en domän liggandes (min gamla domän ska sedan pekas om till det nya hotelet, så jag ska behålla min gamla domän!)

Allt verkar fungera bra på den nya hosten då jag provkört forumet nu under natten. Men det är tyvärr två fel jag stött på som jag inte har en aning om vad det kan bero på.

När jag loggar in på forumet, hos den nya hosten, så är allt som det ska, men klickar jag (då jag är inloggad) sedan på loggan för att hamna på index i forumet, så loggas jag istället ut. Det som ska ske är ju att jag ska hamna på forumindex och inte loggas ut.

Väljer jag att kryssa i, behåll mig inloggad för denna session, så hjälper inte heller detta, utan jag loggas ut och hålls inte kvar online.

En annan sak är att om man går in på forumet , hos den nya hosten, så ser url adressen i startfältet ut som den ska, men såfort man klickar på logga in så dyker massa bokstäver och siffror upp där, som inte varit där på den gamla hosten, det ser ut såhär då jag klickar på logga in: http://www.minadresshär.se/forum/[b]ucp ... 47694f9229[/b] det fetstilta, varför står det med där? Aldrig gjort så på gamla hosten. Vad kan vara fel där?

Så mina problem är alltså:

- När man loggar in på forumet och tex besöker en tråd och sedan klickar på loggan för och hamna på index igen så loggas man istället ut.
Det går inte heller att välja att vara inloggad.

- De skumma koderna i URL adressen i startfältet som hamnar efter min hemside URL, som inte heller varit där tidigare. (kan de ha med ovanstående fel och göra?)

Bör tilläggas, att eftersom jag ska behålla min gamla domän (ska transfer den senare idag tänkte jag) så den hamnar hos min nya host, så har jag INTE ändrat adressen som står under cookiesinställningar eller serverinställningar. Vilket betyder att forumet nu ligger hos min nya host som har en annan domän, men jag har inte ändrat till den nya domänen under inställningar i ADMIN panelen, just därför den adressen (den gamla) som står där nu är ändå den som ska gälla sedan.

Kan det vara detta som är felet, och såfall är det bara och tuta och köra med transfer så löser det sig då det är klart?

Om inte, vad kan felet vara, skulle uppskatta eran hjälp såfort som möjligt och jag är evigt tacksam, då jag måste få det här klart så snabbt det bara går.

På min gamla host fungerade allt som det ska men det är på den nya, dit jag flyttat forumet som det inte fungerar med detta som jag beskrivit.

TEST KONTO (till forumet på nya hosten)
Anv: Karim
Lös: karimo1212
URL: http://tinyurl.com/38k76k3
Julian
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Re: Flytt av forum - anv. loggas ut vid klick på logga (head

Inlägg av Julian »

EDIT

Såg nu då jag testade på gamla hosten och den nya att siffrorna som hamnar efter sidans url vid inloggning finns på den gamla hosten också. DOCK! Så hamnar en lång kod med siffror, efter url'en som annars är kort, då man tex klickar på en sektion, siffrorna kan se ut såhär: &t=986&sid=6d3c8844adc3e02eda9d0d7581ce3580

url'en har gått från att ha varit kort (på gamla hosten) till att ha blivit längre med massa konstiga siffror på den nya...
Julian
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Julian »

Tråd kan låsas. Problemet ska ha varit cookir och serverinställningarna...
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

Hade du provat rensa catchen efter flyttet?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Julian
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Julian »

.:ADDE:. skrev:Hade du provat rensa catchen efter flyttet?
Bara via admin panelen inte via ftp
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ingen loggas alltså ut då längre?
Skriv svar