Se vem som har röstat på vad
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Se vem som har röstat på vad
Re: Se vem som har röstat på vad
Men skälet varför man inte vill kunna visa vem som har röstat på vad har med dom frågor som kan ställas och bör vara dolda, det är min syn och många andras... det är resultatet som är det viktiga. Men visst går det att plocka fram, men ser fortfarande inte någon vits med det.
Exempel på en fråga är: Vilket parti röstar du på?: MP, KDS, VP, SP etc... och det ska ingen veta vilket jag personligen valde.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
men det kan vara praktisk att en admin och moderator kan se vem som röstat vad.
SummerADDE.se
Det finns en beta, ingen aning om den fungerar eller ej. http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 04&start=0 men du bör läsa hela tråden. Eller den här som ligger utanför phpBB http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1824545 det kan finnas flera om man söker lite...
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Nu vill jag bara påpeka att flashback inte är ett svensk forum sedan länge tillbaka då de sysslar med allt möjligt som är olagligt och därför hamnade att flytta utomlands. Att läsa medlemmars pm och kolla vad som röstats på är dock lagligt i Sverige, så det är av andra orsaker de kördes ut.Johan G skrev:Det finns på Flashback, som förvisso är ett vBulletin-forum
Jag är finska och brevhemligheten här är striktare, så utan att ändra vilkor i ett forum,. sär det olagligt för ett forum som ligger på ett hotell i Finland att kolla upp omröstningssvaren och pm.
Sorry, min OT, men jag är så ledsen och arg på er som inte kan respektera andras privatliv.
Peetra.
Forumet är väldigt internt och dem som det främst berör är väl införstådda med det praktiska i att kunna se vilken medlem som har röstat på vilket alternativ. En överväldigande majoritet är positiva till det.Kjell skrev:Vill bara att du tänker till innan du använder en sådan sak, för många kan ta illa upp om det är känt vad man röstar på och då kan det även vara enklare omröstningar utan något större allvar (människans natur). Om du ska köra vidare så tycker jag personligen att du bör skriva vilka som kan se och varför så att ni slipper en massa snack.
Det är lite det som är grejen. De flesta medlemmarna är forum-ovana och vill man ha något svar får man ringa upp dem. Rösta går bra men det är lite svårare att posta ett inlägg eller skicka ett PM, därav det praktiska i att kunna se vem som röstat på vad utan att behöva ringa upp för att kolla.Peetra skrev:Jag har stött på några bra sätt, men vill inte dela med mig. Jag föreslår att du ber medlemmarna pm:a sina svar åt dig.
Nu vill jag bara påpeka att flashback inte är ett svensk forum sedan länge tillbaka då de sysslar med allt möjligt som är olagligt och därför hamnade att flytta utomlands. Att läsa medlemmars pm och kolla vad som röstats på är dock lagligt i Sverige, så det är av andra orsaker de kördes ut.Johan G skrev: Det finns på Flashback, som förvisso är ett vBulletin-forum
Jag är finska och brevhemligheten här är striktare, så utan att ändra vilkor i ett forum,. sär det olagligt för ett forum som ligger på ett hotell i Finland att kolla upp omröstningssvaren och pm.
Sorry, min OT, men jag är så ledsen och arg på er som inte kan respektera andras privatliv.
Beträffande Flashback så är jag väl medveten om att det inte har sin bas i Sverige, men det var inte riktigt det jag syftade på. Det är det enda forumet jag har besökt som har det jag eftersöker, men det är ett vBulletin-forum så därför undrade jag om samma grej är applicerbar på phpbb. Sedan står det klart och tydligt vid omröstningsalternativen (på Flashback iaf, vet inte hur det funkar på alternativen till phpbb) om omröstningen är anonym eller ej så röstar man fast det står att alla kan se vad man röstat på så bör det betraktas som sitt eget "fel", man har ju trots allt accepterat det när man trycker på "rösta".
Det handlar inte om att snoka i någon annans privatliv, vi (med betoning på vi) vill bara förenkla vår internetbaserade verksamhet och då är den här funktionen ett bra hjälpmedel. Har du reviderat din uppfattning kan du skicka ett PM med något av de bra sätten, får prova Kjells förslag lite senare i veckan annars.
Det handlar om en enkel omröstning - för eller emot. Jag kan inte tycka det är kränkande att ha en öppen omröstning, däremot är det det att ha en sluten omröstning där någon eller några kan titta bakvägen hur andra har röstat.
Har någon en vettig lösning är jag tacksam.