one.com phpbb
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
idrottslarare.se
- Ny medlem

one.com phpbb
Är en helt vilsen skäl i phpbb. Jag har laddat upp det på mitt webbhotel via ftp. Men sen efter det så vet jag inte alls hur jag arbetar med det. Går in på mymsql, men förstår dessvärre inte alls hur jag ens får fram hur jag skall gör själva forumet med användarnamn och lösen.
Finns det någon guide som kan hjälpa mig steg för steg med detta för webbhotellet one.com
Tacksam för svar i ett grått Stockholm!
Re: one.com phpbb
Det är ett helt fält som bara hanterar frågan om:
Databasnamn, Databasserver, Anv.namn för databas samt dennes lösenord.
/marcus - om jag inte minns fel.
PS!
Det är i praktiken bara att följa de anvisning som ges på skärmen när du besöker adressen som du lagt filerna på... så egentligen är det inget speciellt du behöver tänka på hos One.
DS!
-
idrottslarare.se
- Ny medlem

En fråga som gäller phpbb. Finns det någon svensk installationsguide till den på denna sida? Skall ladda ner den svenska versionen och ge det ett försök.
Om du lägger in den svenska översättningen: http://www.phpbb.com/customise/db/translation/svenska/
Så kan du välja 'Svenska' när du kommit in till "phpbb3/install", sen är det bara att följa installationsanvisningarna som anges.
Om du dock väljer att ladda ner den här versionen av phpBB så finner du en svenskt överatt installationsguide inuti.
Hugs
Jag har tyvärr inte möjlighet att ta bort den sf-sidan, då det är den förra översättningsledaren, som har admin-rättigheter över sf-gruppen, men det där är en föråldrad version av phpbb och bör inte användas. Men installationsinstrukstionerna är ju gällande än idag, så den filen är bra!Sinom skrev:Om du dock väljer att ladda ner den här versionen av phpBB så finner du en svenskt överatt installationsguide inuti.
Jag ska plocka in installationsguiden i kommande översättningar.
[edit] vet inte om den kommer in i själva språkpaketet. Jag hittar inga andra länders språkpaket som skulle ha liknande.
-
idrottslarare.se
- Ny medlem