Jag har även prövat med att återställa forumet från min senaste backup, men tyvärr
Vart tog alla bilderna vägen!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Vart tog alla bilderna vägen!
Jag har även prövat med att återställa forumet från min senaste backup, men tyvärr
Re: Vart tog alla bilderna vägen!
Som föregående talare påstod, kika efter en mapp vid namn "\files\", finns denna så kanske den innehåller en massa bild-filer med jättekonstiga filnamn. Lägg dessa i mappen "\images\" så kanske det funkarPeetra skrev:Kolla katalogen /files/
Hugs
Bilder uppladdade via forumets pm och inlägg ligger i files. T.ex. Ranker och visningsbilder ligger i images
Så santPeetra skrev:Vha, näe, nu är du ute och seglar, Sinom.![]()
Bilder uppladdade via forumets pm och inlägg ligger i files. T.ex. Ranker och visningsbilder ligger i images
Jag insåg att jag hade läst på lite hastigt. Hittade en tråd som hade exakt samma problem på phpbb.com, satt på en väldigt liten laptop när jag läste den tråden så får väl lägga en viss skuld på det
Han fann sina bilder i just den mappen du nämde, fick för mej att han flyttade dem till images, men det var fel!
Tack för att du rättade mej.
Hugs
Du har på något sätt lyckats radera eller flytta bilderna, t.ex via ftp. Om du raderade de gamla forumfilerna före uppgraderingen, så rök ju bilderna där då.
Jag tappade en katalog en gång genom att av misstag på något sätt fått in den i en annan katalog på servern med "dra-och-tappa-metoden". Du kanske ska gå igenom de andra katalogerna föär säkerhets skull och se om du sku ha fått in en katalog som heter files i nån av dem?
En vild gissning är att du innan du laddade upp nya filer raderar alla filer/mappar på din server.ekonsult skrev:vad som har hänt där är för mig en gåta!
Då finns det bara en sak att göra (fast egentligen två...), och det är nog så att du redan anar svaret. Backup!
Har du tagit en "egen backup", då är det bara att öppna mappen där du har din backup... och titta i mappen "files"... sedan kan du via FTP flytta alla filer från backup till servern.ekonsult skrev:Går det och nå bilderna på den backup som jag har, och hur gör man då?
Om du inte har "egen backup" utan bara en som ligger hos Webbhotellet, så kan du kolla om de kan återställa åt dig... notera dock att de ev. kör över allt som tillkommit efter uppdateringen. Så lite mer jobb kan det bli... om de inte kan göra återställ på alla som ligger i "files" bara.
/marcus
Det enda backup jag har gjort, är den som jag tar från adminsidan i phpBB och då en fullständig sådan. Det var just den som jag undrade över om bilderna låg i !
Någon "egen" från FTP har jag inte gjort
Om de kan, så fixar mot en kostnad (eller utan kostnad) att återställa det.
/marcus
PS!
Den du gör i ACP är bara databasen.
DS!
Tack till alla för hjälpen, men vårt webbhotell hade bara backup för mysql och inget annatekonsult skrev:Tack Marcus, jag kollar med mitt hotell och låter dig och alla andra få veta hur det slutar
Mycket jobb kvar att få tag på alla bilderna, men jag har trots allt lärt mig en läxa till
Du måste ju som Marcus säger ha raderat alla mappar innan du laddade upp uppdateringen.
Ingen support via PM!