phpBB3 + Drupal

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Svar: 0

phpBB3 + Drupal

Inlägg av .:ADDE:. »

Jag fick som vanligt en helknasig idé, och innan jag sätter igång med idén ville jag prova att intergrera den nyss installerade Drupal jag har i burken med min phpBB som också är på samma burk... vad jag är ute efter är en bra intergrationsverktyg/MOD/Modul som kan synka forumet med drupal på bästa sätt. alltså jag vill att det är möjligt att man registrera sig genom phpBB och sedan logga in på båda systemen och inställningar och loginsessioner är synkade. sedan ska diskusionsforumet och hemsidan vara separerade med gemensamma användarkonton... något som rekommenderas som är enkelt att installera?

Använder wampserver och har den senaste versionerna av bägge systemen som är stabila. (3.0.7-pl1 och Drupal 6-nånting...)
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Re: phpBB3 + Drupal

Inlägg av PazZze »

Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Man ska inte svära i kyrkan heter det, och som admin på phpBB Sverige är det väl ännu värre att begå detta brott.

Men jag vill tipsa om att man kan bygga ett komplett forumsystem direkt i Drupal. Naturligtvis är detta mer ett alternativ om man inte redan har ett inarbetat phpBB-forum.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Fy skäms Marcus!

Näe, inte kan vi nu undanhålla information om andra lösningar än phpBB heller.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

Håller med Peetra... phpBB var det första forumsystem som jag använde när jag startade forum, och det enda systemet som jag förstår mig på just nu. alltså, jag kan strukturen och liknande, kapabel nog att själv konfigurera forumet...

Men jag har stött på joomla förrut och nu drupal. drupal hade enklare webbstruktur och som jag minns var drupal rekommenderat före joomla eftersom joomla och phpBB hade olika säkerhetssystem. dessutom blev jag mer begriplig på Drupal till en början...

-Tack PaZZe. kanske jag borde köra med den trots allt...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar