Jeg får bare delvis innstallert svensk

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Gunvor
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Jeg får bare delvis innstallert svensk

Inlägg av Gunvor »

Jeg tror jeg har innstallert der jeg skal i languages og styles, men det er kun registreringssiden som vises på svensk. Resten er fortsatt på engelsk. Kan noen hjelpe meg ?

Mvh Gunvor
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Jeg får bare delvis innstallert svensk

Inlägg av .:ADDE:. »

bra sätt är att man går in på din "Kontrollpanel"/"User control panel" och sedan väljer "inställningar"/"Board preferens"(eller liknande) och där lite längre ner på sidan ska du finna "mitt språk > Engelska"/"board laungage > English".
Ändra det till "svenska"/"Swedish", om den finns där, och klicka på "sckicka"/"Send".
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Precis! :) Språket måste alltså ställas in i både UCP (användare gör det själv, enl. ADDEs beskrivning) efter att det väljts för forumet i ACP (Under fliken SYSTEM)
Gunvor
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Gunvor »

Jeg mistenker at jeg har lagt språkpakker på feil sted de første forsøkene og ikke fjernet dem igjen. Etter det har jeg har lagt SV i languages og i Styles som beskrevet i flere tråder jeg har sett. Lastet opp language package i System. Vært inne i i Board settings (tror jeg det het) og valgt svensk/norsk/dansk/tysk/engelsk etter tur og fått det samme resultatet hver gang : innlogging på det språket admin har satt, deretter ser man sidene på det språket man registrerte seg.

Det språket jeg velger som default, er det som sees når man logger seg inn. Deretter ser man det språket man registrerte seg med ( engelsk/tysk/norsk/svensk/dansk). I og med at det er snakk om flerspråkelige brukere på forumet, er det like greit å la dem logge seg inn på engelsk og fortsette å bruke forumet med sitt valgte språk.

Det fungerer, selv om det ikke var helt det jeg hadde tenkt. :wink:
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det låter som om det fungerar som phpbb-teamet tänkt sig iallafall. Hur hade du tänkt dig? Det är kanske något du kan ändra själv, eller be någon annan hjälpa dig med. :)

mvh Peetra.
Kirill
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Kirill »

Ta även och kolla under System -> Language packs om det är installerat eller icke!
Såg till mitt förtret att mitt inte var installerat men snabbt var det gjort :mrgreen:
Skriv svar