Info som visas när man startar en ny tråd?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Poppe
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Info som visas när man startar en ny tråd?

Inlägg av Poppe »

Hej folket!

Har en fundering (har sökt med inte lyckats att hitta rätt).
På mitt forum så finns en liten marknadsdel där jag gärna skulle vilja få in en funktion via automatik.
Varje gång en medlem startar en ny sälj eller köptråd, så vill jag att det i samband med "starta ny tråd" att en viss text visas för trådstartaren,
dvs forumets regler. Finns det någon enkel lösning på detta?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Info som visas när man startar en ny tråd?

Inlägg av Sinom »

Hej Poppe!

Ett väldigt enkelt sätt för att få fram regler för din sälj/köptråd är att lägga in specifika forum-regler för just det forumet. :wink:

Det är inget som visas bara när dom klickar på "Starta ny tråd" dock, utan det visas när du kommer in i den forumdelen, samt när du skriver ett Svar eller Ny tråd.
Måhända att det inte var detta du menade, men för att få till det här så gå enkelt till:

ACP >> Forums > Välj-ditt-forum - Klicka på Bild

Ändra:
  • Forum rules:
    Forum rules are displayed at any page within the given forum.
Att starta en ny tråd, varpå man får en t.ex popup-ruta med forumets regler på, måhända det finns en MOD till. :o

Hugs :ugeek:
Bild
Poppe
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Re: Info som visas när man startar en ny tråd?

Inlägg av Poppe »

Hej Sinom!

Det här var ju en smidig lösning :D
Det räcker gott och väl.
Jag tackar återigen för din hjälp! :wink:
Skriv svar