Notify vid privat meddelande - hur får man med meddelandet ?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Notify vid privat meddelande - hur får man med meddelandet ?

Inlägg av Gunnar_L »

Så här ser mailet från filen privmsg_notify ut:
-----------------------------------------------
Hej Admin_1,

Du har fått ett nytt personligt meddelande till ditt konto på "www.jaguarklubben.se" och du har bett att få ett meddelande om detta. Du kan titta på meddelandet genom att klicka på länken nedan:

http://rit-ad.se/forum/privmsg.php?folder=inbox

Meddelandet är:

Kom ihåg att du kan alltid välja att inte få ett meddelande om nya personliga meddelanden genom att ändra inställningar i din profil.

--
MVH
Forum-admin.
--------------------------------------
Jag vill ha med själva meddelandet, så att jag direkt kan avgöra hur viktigt meddelandet är. Hur gör jag då? Jag har försökt med {message} och {POST_TEXT} under "Meddelandet är" men det funkar inte.

MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Kolla om detta hjälper:

http://www.phpbbhacks.com/download/2214
This hack will allow the receiver of a private message who enables e-mail notification to have sender's username and message content included in the e-mail.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Gunnar_L »

Kanon!

Tackar!
MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Själv tycker jag inte att dessa moddar är bra eftersom de reducerar besökar-frekvensen till forumet. "Varför besöka forumet om man får hela PM-texten som epost".
Samma sak gäller för meddelanden om nytt inlägg till en tråd. Om inläggets text står i meddelandet behöver medlemmen ju inte gå till forumet ...

/H
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Gunnar_L »

Holger skrev:Själv tycker jag inte att dessa moddar är bra eftersom de reducerar besökar-frekvensen till forumet. "Varför besöka forumet om man får hela PM-texten som epost".
Samma sak gäller för meddelanden om nytt inlägg till en tråd. Om inläggets text står i meddelandet behöver medlemmen ju inte gå till forumet ...

/H
Jag håller iofs med om detta men det underlättar för mig som Admin och även för moderatorerna om det funkar på det viset. Idealet vore att BARA Admin och moderator får meddelandet också. Kan man lösa det så?

MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Det går säkert kanske. Kolla i modden, man kan kanske ställa in rättigheterna på något sätt.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar