Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Jag skulle vilja lägga en mp3-spelare i en post på mitt forum men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga. Har någon ett tips på hur man gör? Tack på förhand!
Klistrar in relevanta delar av supportmallen här:
Address till ditt forum: http://www.dustyspringfield.org.uk/forum/index.php Vilka teman har du installerade?: L_Antre Vilka MODdar har du installerat?: Javascript ändrat så länkar öppnas i nytt fönster. reCAPTCHA installerat. Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej, från phpbb.com Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.7-PL1 Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySQL 5.0.77-log Webbhotell/server: Surftown Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: näpp, jag gjorde det själv Har du ett testkonto åt oss?: Jag har ett testforum; skulle det behövas kan jag skapa ett konto.
Ska funka... har det lite rörigt runt mig just nu... men under ACP -> INLÄGG -> Hantera filtypsgrupper, sedan ska gruppen få ladda upp den filgruppen... "bör var en hint..", återkommer om ingen annan är före mig
Är tillbaka , det jag inte nämnde ovan är att du ska gå in under INLÄGG -> "hantera filtyper" och nästan längst ner på sidan så har du MP3, sätt den på "Quicktime media" sedan går du till "Hantera filtypsgrupper" och ändra "Quicktime Media" -sätt till, tillåt, maxstorlek på filen och sedan vilka kategorier det ska vara tillåtet i.
Det var fiffigt! Och enkelt! Hade jag inte alls tänkt på. Tack!
Jag har nu också hunnit forska lite i ämnet och kommit fram till att det är svårt att hitta musikspelare som funkar på *både* IE och Chrome/Safari/Firefox. Jag har hittat en spelare på Premiumbeat.com som funkar för de sistnämnda webbläsarna, och en spelare som funkar för IE på flash-mp3-player.net. Med lite programmeringshjälp från min fru har jag nästlat koderna och skrivit en BBCode som jag döpt till "mp3" och som ser ut så här: