Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Nu har mitt forum varit uppe och igång några månader och allt fungerar bara finfint!
Men tack vare att det växer så har jag stött på en sak som jag skulle vilja ändra.
Just nu så börjar jag få många trådar i en av kategorierna och sidorna har börjar ticka på. Hur kan jag ändra så att sätter ett tak på hur många sidor som sparas i en forumskategori? och att äldre trådar helt enkelt tas bort. EX: jag har 9 sidor med trådar i en kategori, men jag vill bara att det max ska finnas fem sidor. Finns det någon inställning så att jag slipper sitta och rensa för hand?
Du kan inte riktigt styra det så som du tänker, men du kan för extremt aktiva kategorier ställa in att de ska tömmas ur på gamla trådar. Men det baseras då inte på "hur många sidor" utan på åldern på trådarna.
Det kan med andra ord medföra att du antingen får hur många sidor som helt ändå, för att tillväxtstakten hela tiden ökar... eller så får du tillslut en helt tom kategori om folk antingen tröttnar på kategorien... eller (och här kommer kanske en liten varning) tar illa upp för att du helt sonika raderar deras (för dem) viktiga inlägg.
Det kan ev. kan göra är att modifiera lite, så att det sätt ett tak precis som du beskriver. Ex. på att om det finns mer än 9 sidor, visa bara de sidor med nyaste inläggen på.
Å andra sidan... jag tycker det är synd att förhindra att man kan komma åt gamla saker som på nytt blir relevant för någon på forumet. Var i ligger problemet med ett stort forum?
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Aww... tråkigt att det inte fanns någon sådan funktion
Och den kategorin som jag skulle vilja tillämpa det på är där jag lägger upp nyheter. Dessa nyheter är inte aktuella hur länge som helst eftersom nyheter blir gamla efter ett tag
Men jag ser din poäng du har om att inte radera gamla trådar och diskussioner.
och eftersom jag inte har några planer på att experimentera med modifikationer (jag kan lyckas få hela forumet att försvinna ) så låter jag det vara som det är
Senast redigerad av Marcus den 2010-09-12 23:12, redigerad totalt 1 gång.
Anledning:Citera inte i onödan...
'ACP_PRUNE_FORUMS_EXPLAIN' => 'Detta kommer att ta bort alla trådar som inte har besvarats eller visats inom det antal dagar du väljer. Om du inte anger ett nummer kommer alla trådar tas bort. Som standard kommer detta inte ta bort anslag och notiser eller trådar som har aktiva omröstningar.',
ACP --> kategorier --> HANTERA KATEGORIER
Välj redigera kategori. --> Kategorirensningsinställningar --> Antal dagar efter det senaste inlägget som en tråd ska tas bort efter.