Noreply@blabla.mail

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
demii
Medlem
Medlem
Svar: 0

Noreply@blabla.mail

Inlägg av demii »

Min polare registrade sig på mitt forum och fick då ett mail
som kom ifrån min support mail, hur ändrar jag så att det är min
noreply mail som skickar ut sådant ? kolla i ACP men de 2 som jag hittade
är just för fel vid hemsidan, spam och sånt.

En annan sak jag undrar är att, skickar den inte med lösenord i det mailet?
Det stod bara login och en länk till forumet.

3saken :P
kan man gömma den texten som är längst upp på sidan ?
fast det ska fortfarande finns men inte synas.

Webbplatsnamn:
Webbplatsbeskrivning:
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Noreply@blabla.mail

Inlägg av Kjell »

Hej... vet inte om jag hänger med i terminologin, men vi provar...

Antar att du vill ändra texten som går ut i mailet... det finns olika beroende av hur du har satt upp forumet, men dom vanligaste är user_welcome_inactive.txt och user_welcome.txt som ligger under <forumrot>/language/sv/email och du har en för engelska också.

Nej, lösenord sänds inte via mail, om man har glömt det så kan man ansöka om ett nytt och då får man en länk om det, det är på grund av säkerhet att lösenordet inte sänds vidare.

Om du menar att du vill ta bort texten som ligger i huvudet "Vildsvinsjakt.nu" så är det filen overall_header.html som du hittar under <forumrot>/styles/<ditt tema>/template/ och sök efter <h1>{SITENAME}</h1> och ta bort denna och för beskrivning är det <p>{SITE_DESCRIPTION}</p>

Alla filer ska sparas med formatet utf-8 utan BOM... annars så kan det bli fel.... exempel på redigerare är "notepad ++" mer tips hittar du under frågor och svar http://www.phpbb-se.com/forum/viewforum.php?f=23
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
demii
Medlem
Medlem

Inlägg av demii »

Kjell skrev:Hej... vet inte om jag hänger med i terminologin, men vi provar...

Antar att du vill ändra texten som går ut i mailet... det finns olika beroende av hur du har satt upp forumet, men dom vanligaste är user_welcome_inactive.txt och user_welcome.txt som ligger under <forumrot>/language/sv/email och du har en för engelska också.
Nej, jag vill ha ett mail som inte används, ett "noreply" mail =)
texten i mailet är bra som det är, men sen ska det vara en "support" mail som de skickar till när de vill ha hjälp.
"noreply" ska bara vara till för massutskick, när de reggar ett nytt acount etcetc.
Kjell skrev:Om du menar att du vill ta bort texten som ligger i huvudet "Vildsvinsjakt.nu" så är det filen overall_header.html som du hittar under <forumrot>/styles/<ditt tema>/template/ och sök efter <h1>{SITENAME}</h1> och ta bort denna och för beskrivning är det <p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
Men om jag gör detta, då försvinner det helt, kan man inte ha det länkat till <meta name="keywords" content="" /> och <meta name="description" content="" />
Varför jag vill ha bort själva texten är för att jag tycker inte det blir snyggt att ha det där, har min header ovanför som redan säger vad <h1>{SITENAME}</h1> säger.
Sen så behöver man väll <h1>{SITENAME}</h1> och <p>{SITE_DESCRIPTION}</p> för sök motorer ?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Är för många John blund saker i ögonen nu... om ingen annan svarar på det övriga jag inte svarar på så återkommer jag senare....

Du säger att du vill lägga sidnamn och beskrivning som meta... totalt värdelöst då du redan har en hårdkodan meta för dessa, så du kan ta bort dom om du vill.
Sökarmotorerna hittar länkarna och beskrivningarna efter vad som står i länkbeskrivningen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det är ena av de e-post-adresserna du hittat i ACP. Det tar inte många minuter att prova fram vilken. Om du sen vill vara så vänlig och bidra med infon så blir vi glada. :)

Här på forumet finns någonstans nån supporttråd om en som gjorde beskrivnings-texten osynlig med färg, men det är kanske inte världens bästa sätt... Bättre än att ta bort ändå, kanske?
demii
Medlem
Medlem

Inlägg av demii »

Det var den första mailen :P

Sen med att bara gömma texten, hm, ja jo så kan väll göra :P
Tänkte att det kanske fanns något annat sätt.
Skriv svar