Skapa nya användare
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Skapa nya användare
Där finns ju bara "Hantera användare", vilket innebär redan färdiga användare.
Jag vill kunna maila Karl Anderson att nu är det bara att logga in med det namnet och lösenordet "hejhå" för att sen direkt komma in till en viss kategori.
Jag har letat runt i menyerna utan framgång. Nu har jag själv fått logga ut, registrerat mig från scratch som medlemen Karl Anderson med mailadress och lösenord. Samt försöka tyda spökbokstäverna. Sedan har jag fått logga in som admin igen och aktiverat käre Kalle och styrt kategori.
Så omständigt ska det väl inte behöva vara? Vad har jag missat för enkel detalj?
Mats A Lind
Re: Skapa nya användare
Svensk översättning, om ej inkluderad i MODden, jag har inte kollat MODden på över ett år : Skapa en fil i <forumroot>/language/sv/mods/info_acp_add_user_mod.php med innehållet:
Kod: Markera allt
/**
* @author Peetra ( http://lekforum.net peetra.mammapappa@gmail.com )
*/
$lang = array_merge($lang, array(
'ACP_ACCOUNT_ADDED' => 'Användarkontot har aktiverats. Användaren kan nu logga in med användarnamnet och lösenordet som du skapade.',
'ACP_ACCOUNT_INACTIVE' => 'Användarkontot har skapats. Forumets inställningar kräver att användaren aktiverar sitt konto. <br />En aktiveringsnyckel har sänts till e-postadressen du angav för användaren.',
'ACP_ACCOUNT_INACTIVE_ADMIN'=> 'Användarkontot har skapats. Dock kräver detta forum att alla konton aktiveras av administratörsgruppen innan de kan användas. <br />Ett e-postmeddelande har skickats till administratörerna och du kommer att informeras när ditt konto har aktiverats.',
'ACP_ADD_USER' => 'Lägg till användare',
'ACP_ADMIN_ACTIVATE' => 'E-post kommer att sändas åt administratörsgruppen för aktivering, alternativt kan du kryssa i rutan neda för att aktivera kontot genast. Användaren kommer att få e-post med inloggningsuppgifter.',
'ACP_EMAIL_ACTIVATE' => 'Efter att kontot har skapats, så kommer användare att få e-post med en aktiveringslänk för kontot.',
'ACP_INSTANT_ACTIVATE' => 'Kontot kommer att aktiveras genast. Användaren kommer att få e-post med inloggningsuppgifter.',
'ADD_USER' => 'Lägg till användare',
'ADD_USER_EXPLAIN' => 'Skapa ett nytt användarkonto. Ifall forumets inställningar kräver verifiering av administratören, så kommer du att ha möjligheten att aktivera användare genast.',
'ADD_USER_MOD_INSTALLED' => 'Add User MOD version %s är installerad<br />Var god och lägg till behörigheter för de användare som ska ha åtkomt för denna modul.',
'ADD_USER_MOD_UPDATED' => 'Add User MOD är uppdaterad till version %s',
'ADMIN_ACTIVATE' => 'Aktivera kontot',
'EDIT_USER_GROUPS' => '%sKlicka här för att redigera gruppbehörigheter för användaren%s',
'CONTINUE_EDIT_USER' => '%1$sKlicka för att editera %2$ss profil%3$s', // e.g.: Click here to edit Joe?s profile.
'LOG_USER_ADDED' => '<strong>En ny användare har skapats.</strong><br />» %s',
'acl_a_add_user' => array('lang' => 'Kan skapa nya användare.', 'cat' => 'user_group'),
));Re: Skapa nya användare
Först för att du gav mig tips om vad jag skulle lägga in och
sedan tack för att du hade med ett finger i spelet när det blev rätt.
Jag lade även in den rättelse som fnadde42 gjort till den svenska texten i mailet som skickas till den nya användaren.
Med denna ändring ska ett lösenord ingå i mailet.
Men i mitt fall funkar det dock inte. När jag skapar den nya användaren matar jag ju bara in användarnamn och epost.
Är det så att lösen genereras eller saknas det en textruta för ett lörenord jag får hitta på?
När jag i den gröna informationsrutan, som kommer upp när användare skapats, klickar på länken som säger att mailet saknar lösenord, så kastas jag ut från forumet och får loggain på nytt. Klantar får inte vara Admin, liksom...
mvh
Matsalind
- Bilagor
-
- NyAnvandare.jpg (18.51 KiB) Visad 4446 gånger
Re: Skapa nya användare
Kolla mer i http://www.phpbb.com/customise/db/mod/acp_add_user_mod/ om där finns om detta med att det ska skickas e-post automagiskt. Jag har inte heler fått mina forum att skicka dem, iofs så har jag inte vetat om att såna borde skickas före jag läste fnadde42:s trådstart på .com.
Jag använder denna MOD mest på testforum, där jag snabbt behöver skapa låtsasanvändare, så det har inte funnits behov för mig att utforska det desto mera.