Ofrivilligt öppet forum
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Ofrivilligt öppet forum
Vi har fått ett problem med vårt forum, vid administrering så blev forumet ofrivilligt öppet för vem som helst att oinloggad kunna läsa allt( men då ej skriva eller svara i de olika trådarna ).
Behöver få snabb hjälp om någon kan visa mig hur man gör !!
Plus att jag ej får upp forumet på Svenska, så det är ju supersvårt att läsa sig till hur man gör, kan jag konvertera forumet till Svenska ?
Tacksam för svar så fort det finns en chans.
Re: Ofrivilligt öppet forum
Ta där och ändra till att Guest inte har några behörigheter.
ACP > Behörigheter
Välj sedan att justera:
Gruppers kategoribehörigheter (och välj Gäster, eller Guests).
Välj de kategorier som inte ska vara öppna, och ändra på var och en av dem (eller på alla i klump) hur de ska se ut...
Väljer du "Ingen åtkomst" så får du snabbt bort denna "Öppenhet".
Ang. svenskan, har du haft det tidigare? Då verkar det märkligt om den bara är borta.
/marcus
Trots att jag går in och väljer ni accces, så ser man fortfarande hela forumet som oinloggad.
Ang Svenskan så har forumet aldrig stått i svenska.
Knappar i root/styles/din_stil/imageset/
ladda hem från http://www.phpbb.com/languages/#sv
Sedan in i ACP --> System --> Språkpaket --> Installera svenskan.
Jag är aldrig säker på att dolda forum (t.ex. moderator-forum) verkligen ÄR dolda.
Den som utvecklar en phpBB3-modd som simulerar phpBB2-auth-systemet blir berömd!
Ingen support via PM!
Träff:
Kolla att du kollar på rätt ställe, precis som Holger säger, så är behörighetssystemet rätt krångligt (delar dock inte hans farhågor om säkerhetshål...).
Det finns 4 olika typer av behörighet:
- Användarbehörighet
- Moderatorbehörighet
- Administratörsbehörighet
- Kategoribehörighet
Gör så att du väljer Kategoribehörighet för Gäster, och välj en kategori som har "No access" och välj att kolla vad det står i detalj. Kanske står det "Visa kategori" är satt till "Ja".
/marcus
Jo, jag hoppas det, man gör vad man kan!Marcus skrev:Holger: Tack för de orden, det hjälpte ju Träff framåt.
Ingen support via PM!