Bilagor
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Bilagor
Det var ett dubbeltydig svar/fråga.... Men om jag ska våga mig på din tolkning så menar du att fönstret ska öppna PDF filen direkt istället för att ladda ner den först och sedan öppna... det ställer man in i webbläsaren och då styrs det av användaren.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Ursäkta den tvetydiga frågan.
Men jag och andra användare kan ej få det att fungera med forumets pdf bilagor, alla andra pdf filer på webben öppnar direkt. Men när man klickar på en bilaga i forumet så öppnas rutan filhämtning och alternativet öppna finns ej tillgängligt.
Men jag och andra användare kan ej få det att fungera med forumets pdf bilagor, alla andra pdf filer på webben öppnar direkt. Men när man klickar på en bilaga i forumet så öppnas rutan filhämtning och alternativet öppna finns ej tillgängligt.
Jag provade på en gammalt inlägg jag har och där funkar det utan att man behöver spara det, men har valet att göra det, prova ni också http://www.konsult-poolen.se/forum/view ... 74&start=0
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Nu för står jag ingenting, kan ej öppna din pdf fil. Men efter att letat runt i på webben och i olika forum så diskuteras detta fenomen, om att IE ej öppnar länkar som börjar med ./ längre, och kan vara någon säkerhets uppdatering från Microsoft.
I vanlig fall:
PHPBB:
vilken browsers använder du. Jag använder den senaste IE 8.0.7600.16385 i Win 7 64 bit för de flesta användarna har denna.
I vanlig fall:
Kod: Markera allt
<a href="arkiv/Schema.pdf">Gemensamt Scheman</a>Kod: Markera allt
<a class="postlink" href="./download/file.php?id=219">Editing_Documents-MODx.pdf</a>vilken browsers använder du. Jag använder den senaste IE 8.0.7600.16385 i Win 7 64 bit för de flesta användarna har denna.
Det här med att öppna PDF-filer direkt på nätet påverkas av många faktorer
- version av Acrobat som öppnar filen
- version av Acrobat som har skapat filen
- serverkonfigurering
- klientens konfigurerering webbläsare/Acrobat
- ...
Tipps: prova med en annan webbläsare
- version av Acrobat som öppnar filen
- version av Acrobat som har skapat filen
- serverkonfigurering
- klientens konfigurerering webbläsare/Acrobat
- ...
Tipps: prova med en annan webbläsare
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Jag vet detta men användarna använder ju oftast IE och det som förvånar mig är att det bara är länkar som börjar med ./ som inte fungerar i IE 8. Och jag undrar om detta går att komma för bi i PHPBB.
Du skulle kunna tvinga 8:an att köra i IE 7 mode.
Ska ligga bland meta taggarna
Själv kör jag FF och bara i nödfall Internal Error som jag kallar IE 
Ska ligga bland meta taggarna
Kod: Markera allt
<!-- Use IE7 mode -->
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
phpBB körs redan så.Kjell skrev:Du skulle kunna tvinga 8:an att köra i IE 7 mode.
Vist det kan fungera, men då förlorar jag alla css som IE7 ej stödjer. Men skulle det inte gå att ändra sökvägen med en mod. Så att den blev fysisk. ”tror jag att det heter”
mod som inte stöder IE7? Kan jag få se en länk till ditt forum och en tråd med en pdf? 
Ursäkta min slarviga svenska!
Jag menade att jag förlorar de CSS Syntax som ej söds av IE7, ex import av .oet fonter. Och om det inte skulle gå att ange $phpbb_root_path med den fysiska sökvägen istället.
Jag menade att jag förlorar de CSS Syntax som ej söds av IE7, ex import av .oet fonter. Och om det inte skulle gå att ange $phpbb_root_path med den fysiska sökvägen istället.
Jag fattar inget av det där fina språket.
Kan jag få se?