Phpbb Login!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

RamiXweb
Medlem
Medlem
Svar: 0

Phpbb Login!

Inlägg av RamiXweb »

Hej alla, Det här problemet har jag haft ganska länge alltså i några månader men inte hittat något svar.

Min problem är att inloggningen som finns på phpbb forumet ska finnas på min egen sida och att jag tar bort då inloggnings forumläret från forumet så att den finns i andra menyn på själva sidan. Vad jag menar är då när man loggar in så får man en meny där det står "Hej username"
och den får tillgång till fler meny val eller access. i detta fal menar jag inte att jag ska ta session_start() och lägga på sidor för skydda dem nej utan jag menar att ha den inloggningen som finns på själva forumet som en egen standard fast kopplat till en databas som forumet finns.
Det är två hemsidor som kommer dela på forumet och om personerna reggar sig från andra hemsidan så har dem samma inloggnings uppgifter på den första sidan.

Jag hoppas ni förstår detta har jag letat mycket efter har hittat en del som "Autologin" lite skydds som session_start() men det är inte det jag söker... :cry:

Väldigt tacksam för hjälp!
Mvh:// RamiXweb
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Holger Gremminger
Ingen support via PM!
RamiXweb
Medlem
Medlem

Tack!

Inlägg av RamiXweb »

Tack till er båda och jag ska kolla igenom dem länkarna och kolla om jag kommer någon vart :wink:

Vill också säga det här är bästa phpbb forum i Svergie! ;-)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

[quote=RamiXweb]Finns det fler tips? Dem ni gav var nästan dem jag sökte. Men det jag söker är att själva login inte typ ska synas det är från forumet alltså man loggar in och får tillgång då till funktioner sidor som är skyddade och kunna gå till forumet m.m för att holgers tips kollade jag när man loggade in på en meny grej så uppdaterades själva filen till index.php i forumet...

Hoppas ni förstår. Jag söker även en design till själva sidan och kan erbjuda annat det jag håller på med är typ en community jag startar fast med phpbbs forum... [/quote]

Lite svårt att förstå, kanske följande hjälper:

Du kan med smarta redirects länka till vilken sida som helst efter inloggningen

Kod: Markera allt

http://blabla.com/login.php?login=true&redirect=../sidan_du_kom_ifrån.php
På så sätt visas phpBB-inloggningen men efter inloggningen förs användaren till sidan som anges i redirect=...

Samma sak kan du göra med logout

http://blabla.com/login.php?logout=true&redirect=../sidan_du_kom_ifrån.php
Om du integrerar phpBB (i icke phpBB-sidor) med hjälp av AJ Quicks skript kan du dölja information med syntaxen

<!-- BEGIN switch_user_logged_out -->
länkar eller information här
<!-- END switch_user_logged_out -->
och

<!-- BEGIN switch_user_logged_in -->
länkar eller information här
<!-- END switch_user_logged_in -->
Switcharna MÅSTE stå på en EGEN rad!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
RamiXweb
Medlem
Medlem

Phpbb Login

Inlägg av RamiXweb »

Tack holger!! och kail sorry att det blev två trådar med samma ämne råkade nämligen trycka fel :oops: aja ni ska ha stort tack kommer med fler problem om jag har och om ni orkar :P
RamiXweb
Medlem
Medlem

phpbb Login

Inlägg av RamiXweb »

Ok jag har fixat det där med login men hur gör jag om jag ska göra med dina tips begin switch m.m det fungerade inte på min design utan för phpbb katalogen använde define('SHOW_ONLINE', true);
define('IN_PHPBB', true);
$site_root_path = '../Clan/';
$phpbb_root_path = '../Forum/';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes/bbcode.'.$phpEx);
//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_FAQ);
init_userprefs($userdata);

?>

och <-- begin....................-->

för själva menyn som ska synas för dem som inte är inloggade och för dem som är inloggade alltså på menyn om dem inte är medlemmar så får dem vissa knappar där det inte finns så mkt att göra ex bli medlem, faq, index, redaktionen, .......

hur fixar man det? jag tog exakta menyn från overall_header.tpl men fungerade tyvärr inte och sätta in på min top.php fil där det bara finns en logga och tänkte ha menyn..

Tacksam för svar och tips hur jag ska göra =))

^^ kanske dåligt förklarat men ska se en program därför =)

Kram!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Jag använder följande kod (alltså inte switcharna!) för att visa olika information för inloggade och icke inloggade medlemmar/gäster:

Din status:
<?php
if($userdata['session_logged_in']){
?>
	du är inloggad, <?php echo $userdata[username] ?>!<BR>Här kan du ändra din <a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>profile.php?mode=editprofile">profil</a>.
<?php
}else{
?>
	du är ej inloggad!<BR><a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>login.php?redirect=../index.php">Logga in</a> eller<BR><a href="<?php echo $phpbb_root_path2 ?>profile.php?mode=register">bli medlem</a> (det är gratis och enkelt!): <B><A HREF="impressum.php#anonym">mer information ...</A></B>

<?php
}

//That's It! Go Back and look over what you don't need.
//Written By AJ Quick, aj@ajquick.com
//Now Go Have Some Fun!
?>
Tänk på att AJ Quicks kod måste "infogas" innan annan kod interpreteras!

Hoppas att det hjälper!

(Det kan hända att grejen med switcharna inte fungerar. Det var bara en ide.)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar