Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
We request you retain the full copyright notice below including the link to www.phpbb.com.
This not only gives respect to the large amount of time given freely by the developers
but also helps build interest, traffic and use of phpBB3. If you (honestly) cannot retain
the full copyright we ask you at least leave in place the "Powered by phpBB" line, with
"phpBB" linked to www.phpbb.com. If you refuse to include even this then support on our
forums may be affected.
The phpBB Group : 2006
Jag måste alltså inte ha kvar @-grejset längst ned? Gäller samma för "Översatt av"?
Du får fritt ta bort översättningssträngen eller ändra den. Jag tycker inte om det förstås. Men det spelar ingen roll, för jag har bundit mig att ge mitt jobb gratis åt vem som vill använda resultatet och är väl medveten om att folk gärna tar all cred för jobb de inte gjort. Speciellt om man säljer installationer och support för dem, så är det ju en ekonomisk förlust att ge ut informationen om bara man kan få hjälp gratis. Jag anser att phpBB är massa mycke bättre än andra forumlösningar, så det att du och en del andra tar bort authors är ok, det är bara förluster i kriget mot (kommersiella) konkurrenter faktiskt å phpBB är så överlägsen så vi har råd med det. phpbb.com, mitt nick å phpbb-se har tillräckligt många träffar på google som det är.
Visst får du även ta bort robotarna, men om du vill ha optimal SEO, så är det ingen smart sak att göra, dev team på phpbb.com har gjort ett ypperligt jobb med den listan och man behöver inte göra egentligen nåt annat än å se till att få bra content i forumet om man vill bli bra listad på söksajterna.
Såhär säger jag: du får göra vad du vill, bara du ser till så denna alltid finns kvar:
Skärmklipp.PNG (2.54 KiB) Visad 4302 gånger
Om den inte finns kvar så sägs det att ingen support ges, hur kul är det?
Sedan med "svensk översättning" jag personligen skulle vilja ha kvar den för att ge creeds till Peetra för att ha gjort mycket bra arbete med översättningen
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
Ja, det är tillåtet att lägga till, ändra och/eller ta bort kod i din version av phpBB. Allt enligt den licensiering som phpBB ges ut under.
Ja, du får ta bort robotarna.
Ja, du får ta bort allt som ligger längst ner på sidan.
Men i samma ögonblick som du gör det, har du ingen rätt att få support vare sig från oss här på phpBB Sverige eller på phpbb.com's support.
Vet inte hur du värderar möjligheten att få support...
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.