3.0.5 forumcrash?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
3.0.5 forumcrash?
Hej!
Jag möts sen igår av en vit sida när jag försöker nå mitt forum version 3.0.5. Det har varit körandes i ca 1 år utan problem.
Jag har provat att byta ut index.php mot "orginal" men det hjälpte inte.
Tacksam för all hjälp jag kan få i ämnet då jag är skapligt okunnig i ämnet felsökning av dessa forum.
Mvh
Mathias
Jag möts sen igår av en vit sida när jag försöker nå mitt forum version 3.0.5. Det har varit körandes i ca 1 år utan problem.
Jag har provat att byta ut index.php mot "orginal" men det hjälpte inte.
Tacksam för all hjälp jag kan få i ämnet då jag är skapligt okunnig i ämnet felsökning av dessa forum.
Mvh
Mathias
Re: 3.0.5 forumcrash?
Address till ditt forum:
Vilka teman har du installerade?: subsilver2, prosilver
Vilka MODdar har du installerat?: inga alls.(svenskt language pack dock)
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.5
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?: vet ärligt talat inte, fick hjälp med detta.
Webbhotell/server: kompis server.
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej.
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej.
Har du sökt angående ditt problem?: Japp.
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Vit sida
Berätta om ditt problem: möts av en tom sida sen igårkväll. Fungerat klockrent i ett år innan detta problem.
Vilka teman har du installerade?: subsilver2, prosilver
Vilka MODdar har du installerat?: inga alls.(svenskt language pack dock)
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: nej.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.5
Vilken version av PHP?:
Vilken databasserver använder du och vilken version?: vet ärligt talat inte, fick hjälp med detta.
Webbhotell/server: kompis server.
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej.
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej.
Har du sökt angående ditt problem?: Japp.
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: Vit sida
Berätta om ditt problem: möts av en tom sida sen igårkväll. Fungerat klockrent i ett år innan detta problem.
Senast redigerad av Peetra den 2010-05-23 14:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Tog bort adressen på begäran av supporttagare
Anledning: Tog bort adressen på begäran av supporttagare
Har du ställt frågan om din kompis har uppgraderat något på servern?wendtan skrev:Webbhotell/server: kompis server.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Japp, ingen förändring enligt honom. Skall jag pm:a dig login så du kan kika kanske?Kjell skrev:Har du ställt frågan om din kompis har uppgraderat något på servern?wendtan skrev:Webbhotell/server: kompis server.
En sak som gör mig tokig är att .htacess filen under cache (som det pratas om i en annan tråd där trådskaparen har samma fenomen som jag) syns inte. försöker jag ladda upp en ny så lyckas detta enligt ftp programmet, men den syns fortfarande inte. Är detta normalt? Jag hoppas inte det 
De flesta ftp-program är inställda att dölja filer som börjar med en punkt, så du får ändra i inställningarna på din ftp.
Jag misstänkte det, men hittar ingen inställning för det i rushftp iaf. Ingen som har något tips om hur jag felsöker forumet.Peetra skrev:De flesta ftp-program är inställda att dölja filer som börjar med en punkt, så du får ändra i inställningarna på din ftp.
Töm mappen /cache/ utom .htaccess å index.htm och se om det gör nån skillnad.
Det kanske skulle löna sig att skicka upp ALLA filer pånytt, utom config.php... Hummar.
Det kanske skulle löna sig att skicka upp ALLA filer pånytt, utom config.php... Hummar.
Tackar ödmjukast för hjälpen Petra! Tömning av cache fungerade. I all desperation så provade jag igårkväll att lyfta versionen till 3.0.7, nu låter den mig inte ta bort install mappen? vad kan det bero på? Den tar bort allt utom mappen och 2 undermappar. Det gick däremot att ändra namn på mappen. Rättighetsproblem kan jag inte se att det är.Peetra skrev:Töm mappen /cache/ utom .htaccess å index.htm och se om det gör nån skillnad.
installmappen har säkert nån dold fil i sig, som du inte fått bort, då du inte ser den.
Hittade show hidden files inställingen. Har dock permission denied på en av submapparna till install mappen.
Ursäkta, men om servern står i en garderob hos en kompis och säkert inte följer någon som helst standard i setup så är det omöjligt att svara på sånt. Detta kan bara kompisen svara på.wendtan skrev:I all desperation så provade jag igårkväll att lyfta versionen till 3.0.7, nu låter den mig inte ta bort install mappen? vad kan det bero på? Den tar bort allt utom mappen och 2 undermappar. Det gick däremot att ändra namn på mappen. Rättighetsproblem kan jag inte se att det är.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Jag sade aldrig att den står i en garderob hos en kompis. Det är en god vän som har ett it företag som servern står hos. Jag har frågat, det finns inga "konstiga" inställningar. Det är just bara denna mappen som bråkar. Allt annat fungerar klockrent.Holger skrev:Ursäkta, men om servern står i en garderob hos en kompis och säkert inte följer någon som helst standard i setup så är det omöjligt att svara på sånt. Detta kan bara kompisen svara på.wendtan skrev:I all desperation så provade jag igårkväll att lyfta versionen till 3.0.7, nu låter den mig inte ta bort install mappen? vad kan det bero på? Den tar bort allt utom mappen och 2 undermappar. Det gick däremot att ändra namn på mappen. Rättighetsproblem kan jag inte se att det är.
Lev med det. Så har vi andra gjort. 
Kan inte du få bort install mappen så kan du be din polare att ta bort den eller prova att döpa om den till dummy 
Jag kallar allt som är under 200m2 för garderob och däröver datahall
Jag kallar allt som är under 200m2 för garderob och däröver datahall
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan