Installera nya Smilies, hur?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Installera nya Smilies, hur?
Jag kör ett litet forum, http://www.impalas.se
Version 3.0.4
Jag vill installera lite nya smilies på mitt forum, aldrig diggat dom som följde med i paketet så att säga.
När jag klickar på "Installera smiliespaket" så står det bara "Inga smilies hittades".
Vart har programmet sökt efter dom och hur installerar jag dom så att dom hittas?
Jag har hittat en massa smiliepaket som jag laddat ner och som jag hemskt gärna skulle vilja använda.
Tacksam för svar.
Mvh/ Oscar.
Re: Installera nya Smilies, hur?
du ska lägga dina smilies på (root)/images/smilies
därefter går du till ACP och installerar dom.
SummerADDE.se
Oavsett metod så ska dom ligga under <forumrot>/images/smilies och därefter går du in i ACP -> INLÄGG -> Smilies.
Tänk på att inte ha för många Smilies på inläggssidan, det kan lätt se rörigt ut : Visa på inläggssidan (ej ikryssat)
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag har läst den här tråden, men mitt främsta problem är: vad är <forumrot>?
Du kan lägga in din smilie i mappen \images\smilies
Alltså, i din forumroot, där alla phpBB3-filer ligger - in i mappen images, sen smilies.
Sen går du till Administrationspanel >> Inlägg > Smilies scrolla hela vägen ner och klicka på "Lägg till fler smilies" ,
Skriv in den kod du vill ha för smilien, vilket humör den har, samt kryssa i "Lägg till".
Lycka till!
Hugs