Går inte att göra inlägg

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Maddan
Medlem
Medlem
Svar: 0

Re: Går inte att göra inlägg

Inlägg av Maddan »

Peetra skrev:En eller flera grupper som den inloggade medlemmen hör till har inte behörighet att skapa nya trådar i kategorin där du kollar. Eller så har du den inloggade användaren med ett språk, som inte har knappar för det språket. Man laddar ner dem från http://phpbb.com/languages du ska ha prosilverknapparna och om du inte har några svenska språkfiler än, så får du ju även de därifrån.

Om du har svenska språkfiler, så kanske du inte slagit på svenskan: ACP --> System --> language packs där hittar du Install efter svaénskan, om du fått upp filerna till rätt plats. :)
Nu har jag provat det också och installerat. Tyvärr så går det fortfarande inte att göra ett inlägg i den nya tråden jag skapat. Den tråd som ligger där från början fungerar och syns, så något fel måste det vara i de nya kategorierna jag skapat med vad?

Har ni tid och ork, så får ni gärna hjälpa mig.
Maddan
Medlem
Medlem

Inlägg av Maddan »

Jag har försökt med allt. Går man i forumet så syns "new topic" tills man registrerar sig och går in som användare, då försvinner möjligheten att göra inlägg. Är det någon som vet vad jag ska göra?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Endera gruppen Nya medlemmar eller Registrerade medlemmar saknar denna behörighet. Har du installerat forumet själv, det brukar nämligen bli automagiskt rätt, då man installerar med filer från phpbb.com...? Om du installerat med ett skript från webbhotellet, (Favostico, eller vaddenukallades) så är det egentligen hotellet som ska fixa grejen åt dig, eftersom de meckat med det. Eller så kan du installera om själv. Jag rekommenderar det senare.

Jag kan komma med vägkarta om var du ska kolla vad, inne i ACP och behörigheter, om du installerat forumet med filer hämtade från phpbb.com. Känner mig nu som värst pantare på informationen, men jag vill vara mer säker på att du inte sitter och jobbar med ett forum, som kan ha andra fel också. :) (Informationen finns nog här i forumet också från förut, men man förstår inte vad man läser i början...)
Maddan
Medlem
Medlem

Inlägg av Maddan »

Det har varit en riktig resa det här.... Först bytte jag till Surftown webbhotell och kunde klicka dit ett forum med diverse fel. När jag äntligen fått igång det så raderade de forumet och la upp ett nytt (utan att kunna ge någon förklaring till varför), så att jag fick börja om från början. Det blev så rörigt till slut och de kändes så oseriösa så jag bytte till one.com och installerade forumet själv.

Jag ska kolla igen under behörigheter. Det här måste bara gå men just nu sliter jag mitt hår och det ryker ur öronen, så stort tack för all hjälp och tack för att ni orkar. :D
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Little OT: Du menar Smurfdown, One missing och Gråtande stenen :lol:
Nä... det är bara jag som har smeknamn på dom :)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Bra att du har installerat det själv. Det är i ACP --> Användare och Grupper --> Gruppers kategoribehörigheter
Välj i tur och ordning registrerade medlemmar och gruppen Nya medlemmar och se till att de har tillåtelse att skriva i de kategorier de ska ha det.

Det kanske inte ännu räcker, utan nåt kan var fel i gruppen för Nya medlemmar också, men den vägen jag beskrev ovan känns som en bra vinkling at se på problemet just nu.

Allmänt om behörigheter, men inget om Nya medlemmar-gruppen, då den gruppen tillkommit efter att guiden skapades.
Maddan
Medlem
Medlem

Inlägg av Maddan »

Tack för all hjälp. Nu fungerar det men.... då blir det så att alla inlägg måste godkännas, så vill jag inte ha det men jag ska klura ut hur jag ändrar detta.
Skriv svar