Uppdatering !
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Uppdatering !
en massa text överst på startsidan mm. Det svar jag fått från once.com är att jag skall uppdatera till senaste versionen av
phpbb. Jag har övertagit forumet från en annan person som byggde det, så jag har inte den blekaste aning om hur man uppdaterar till senaste versionen, och den som byggde forumet får jag inte tag i. Det börjar bli kris då flera medlemmar undrar
vad det är för fel på forumet.
Behöver hjälp omg. så om någon kan förklara eller uppdatera forumet åt mig, skulle det lösa mina problem.
Tackar på förhand, på att det finns hjäp här.
mvh
Tobbe
Tobbe
Re: Uppdatering !
fria händer att göra som den vill, för att forumet skall få alla uppdateringar, och bli ok, igen.
Tobbe
Ja, peetra, från RC4 så måste man gå till RC6-RC7 och sedan 3.0.0 för att kunna ta sista uppgradering mot senaste version. Det ska gå att gå på 3.0.0 direkt, men har stött på andra saker så som extra tabellsfixar.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Det sista du skrev är som grekiska för mig, så jag vill nog gärna att någon från svenska phpbb kan göra detta åt mig.Kjell skrev:Tobbe, ska jag tolka ditt svar som att du vill att någon från Svenska phpBB hjälper dig?
Ja, peeta, från RC4 så måste man gå till RC6-RC7 och sedan 3.0.0 för att kunna ta sista uppgradering mot senaste version. Det ska gå att gå på 3.0.0 direkt, men har stött på andra saker så som extra tabellsfixar.
Tobbe
att tjäna pengar på det - Jag får söka hjälp vidare - få se om jag hittar på någon.
Tobbe
Det gäller att läsa hela texten innan man skriker sig hesKjell skrev:som kan tänkas göra det billigare/gratis
Visst kan vi hjälpa dig, men du får allt göra jobbet själv, vi ger dig verktygen. Men jag tolkar dina tidigare svar, som att du nu inte vill ha verktygen heller.Tobbe h skrev:Jaha. då får jag tacka för mig ! Trodde det fanns personer här som kunde hjälpa en som inte är haj på detta, utan
att tjäna pengar på det - Jag får söka hjälp vidare - få se om jag hittar på någon.
Det är ett jobb, som tar flera timmar även för erfaret folk, då erfarna givetvis testar osäkra grejer offsite först, så att gå in å få fria händer, mjaee...
Jag söker vidare.
Tobbe
Tobbe, du anar inte hur mycket jobb det kan vara att uppdatera manuellt om forumet har moddats.
Nu ser ditt forum ganska "rent" ut, vet du om några modifikationer som byggts in?
Om jag vore i din situation skulle jag göra som så att jag laddar ner alla RC-versioner fram till 3.0.0.
Sedan gör du en uppdatering efter den andra, dvs du laddar upp alla filer, kör DB-uppdateringen för varje steg, ett efter ett.
När du har 3.0.0 kan du ladda upp 3.0.7-PL1 och köra den sista uppdateringen av databasen.
Du har nu phpBB 3.0.RC4
Börja med att leta upp filerna för RC5:
http://sourceforge.net/projects/phpbb/files/
Det är phpBB-3.0.RC5.zip du behöver.
Packa upp ZIP-filen, ladda upp alla filerna och kör sedan databas-uppdateringen.
Kolla att allt fungerar.
Ladda sedan ner RC6 och gör om allt ovan!
Glöm inte att göra en backup av databasen med mysqldumper mellan varje steg!
Ingen support via PM!