Så här ligger det till: jag vill starta upp en förening och behöver en plattforn för att nå ut till folk, och forum är en väldigt bra plattform. Och jag har kikat runt en del på olika forumstyper och jag tror att phpbb kan vara rätt lösning på mina problem. Eller i alla fall passa mitt ändamål.
MEN
Jag har ingen som helst tidigare erfarenhet av att sköta ett forum. Jag vet inte hur jag skaffar en egen domän eller får upp ett forum. Jag har ingen kunskap i programmering eller kodning (förutom ren "pilla i bloggkoder" på hobbynivå). Jag har ingen aning om webhotel och liknande, förutom att jag läst på om det för mitt projekt (det finns ju hur mycket sådant som helst där ute!).
Och efter att ha kikat runt i ert support forum och läst vissa trådar känns det ännu mer läskigt och på kinesiska
Är det så svårt som jag just nu tror? Ska jag försöka att fixa allt själv (med hjälp och support från folk som kan så klart), eller är det ett bättre alternativ att be någon annan göra det åt mig (köpa ett klart forum som jag vill ha det från någon som kan göra det)?
Jag vet att detta inte är support för ett existerande forum, men jag hoppas att jag kan få lite tips ändå.
//Monica