Knappar försvann när jag bytte språk!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Knappar försvann när jag bytte språk!
Jag håller på bygga ett enkelt forum. Vi är några cyklister i stan som på ett enkelt sätt vill nå varann på internet, forum tyckte jag skulle vara en bra idé!
Installerade phpbb3 via mitt webhotell, supporten där hjälpte mig ändra till svenska. Men problemet är bara det att "redigera knappen" och "quote" knappen försvann?
Vad tror ni kan ha hänt? Jag har aldrig arbetat med ett forum förut, så jag är tacksam för hjälp!
Tack på hörhand! jag kör samma tema som ni gör här, är kanske fel språkpaket installerat?
Re: Knappar försvann när jag bytte språk!
Det är dom svenska grafiska knapparna som saknar, dom ligger på samma ställe som svenska språkfilerna http://www.phpbb.com/languages/
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
1. Laddade ner själva bildpaketet. Swedish Subsilver imageset.
2. Packade upp, lade sv mappen till styles/subsilver2/imageset/sv, ligger en EN mapp där nu också, samt en massa lösa filer i styles/subsilver2/imageset/
Går in i forumet, inget där. Vad gör jag för fel? Ska jag aktivera dom någonstanns eller så.
Så nu funkar allt som det ska! Tack för hjälpen!