Knappar försvann när jag bytte språk!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
norda
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Knappar försvann när jag bytte språk!

Inlägg av norda »

Hejsan!

Jag håller på bygga ett enkelt forum. Vi är några cyklister i stan som på ett enkelt sätt vill nå varann på internet, forum tyckte jag skulle vara en bra idé!
Installerade phpbb3 via mitt webhotell, supporten där hjälpte mig ändra till svenska. Men problemet är bara det att "redigera knappen" och "quote" knappen försvann?

Vad tror ni kan ha hänt? Jag har aldrig arbetat med ett forum förut, så jag är tacksam för hjälp!
Tack på hörhand! jag kör samma tema som ni gör här, är kanske fel språkpaket installerat?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Knappar försvann när jag bytte språk!

Inlägg av Kjell »

Då får du retas med dom som har installerat det, "fick bara ett halvt språk" :lol:

Det är dom svenska grafiska knapparna som saknar, dom ligger på samma ställe som svenska språkfilerna http://www.phpbb.com/languages/
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
norda
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av norda »

Tack för ditt svar. Ja då jag inte kan så mycket om phpbb3 nu då så gjorde jag på följande sätt.
1. Laddade ner själva bildpaketet. Swedish Subsilver imageset.
2. Packade upp, lade sv mappen till styles/subsilver2/imageset/sv, ligger en EN mapp där nu också, samt en massa lösa filer i styles/subsilver2/imageset/

Går in i forumet, inget där. Vad gör jag för fel? Ska jag aktivera dom någonstanns eller så.
norda
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av norda »

Hej igen, slarvade lite på morgonkvisten, laddade in bilderna, men till fel mall :D
Så nu funkar allt som det ska! Tack för hjälpen!
Skriv svar