Hej,
Jag har gjort en domän-transfer och har trubbel med phpbb...
Jag har alltså bytt leverantör och har nu flyttat hemsidan, allt funkar skit bra förutom phpbb. Jag har lagt in databasen om igen (exporterat den gamla och importerat den på nytt), men nu blev den med ett annat namn. Först hette den acdcmachine_com och efter flytten så kan jag bara skapa databaser som börjar med "web80882_"
http://www.acdcmachine.com/forum/
Jag har alltså bara lagt upp forum filerna på ftpn och lagt in inställningarna på databasen, ingen ny installation är gjord...
Någon som har några råd? eller tips hur jag skall gå till väga för att få igång mitt forum igen?
domän transfer orsakade problem
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: domän transfer orsakade problem
Ditt nya webbhotell har inte samma sätt att tilldela namn på dina olika kontoslag, men det är inte så klurigt att rätta till.
1. Skapa en databas som heter det där på "web80882_...".
2. Redigera din config.php så att uppgifterna där stämmer med de nya som du har nu. Dvs. databasuppgifterna.
Klart!
/marcus
1. Skapa en databas som heter det där på "web80882_...".
2. Redigera din config.php så att uppgifterna där stämmer med de nya som du har nu. Dvs. databasuppgifterna.
Klart!
/marcus
Jag har nu fixat precis som du instruerade. Men fortfarande General Error när jag försöker öppna forumet
Det fungerar. Hur gjorde du?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
tog en backup på min gamla databas och installerade phpbb omigen, från grunden. Sen importerade jag den gamla databasen in via phpmyadmin... Det var ganska långsökt, men funkade 
Tyvärr så har jag fått ett litet problem, ibland när jag öppnar forumet så får jag bara upp en blank sida och meddelandet "Apache is functioning normally".. Har det att göra med någon bugg i det nya phpbb eller är det något hos mig?
Tyvärr så har jag fått ett litet problem, ibland när jag öppnar forumet så får jag bara upp en blank sida och meddelandet "Apache is functioning normally".. Har det att göra med någon bugg i det nya phpbb eller är det något hos mig?
Det har nog inte med forumet att göra. Det är snarare en serverkonfigurering som inte stämmer.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Verkar som om server då och då glömmer bort hur den ska hantera din domän och istället visar vad servern grundinställningar pekar på.
/marcus
/marcus