Egen meny ska vara i mitten

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av .:ADDE:. »

Kod: Markera allt

				<li><center><a href="{U_HOMEPAGE}" title="{L_HOMEPAGE_EX}">{L_HOMEPAGE}</a> &bull;  <a href="{U_INDEX}">{L_COMMUNITY}</a></center></li></ul>
Jag har en problem. texten är inte i mitten när jag har både LI och CENTER i koden ovan. tar jag bort LI så blir texten i mitten, men då blir det inte riktigt snyggt på det sättet.
med &lt;LI&gt; i koden blir det såhär
med <LI> i koden blir det såhär
Skärmklipp1.JPG (29.51 KiB) Visad 6998 gånger
Utan &lt;LI&gt; blir det såhär
Utan <LI> blir det såhär
Skärmklipp2.JPG (29.89 KiB) Visad 6998 gånger
såhär vill jag ha det:
Såhär vill jag ha det!
Såhär vill jag ha det!
Skärmklipp1.JPG (29.73 KiB) Visad 6998 gånger
Hur går man tillväga?

ska man lägga till <LI class="ett värde"> ? isåfall hur?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av Marcus »

<center>...</center> är inte korrekt HTML... ;-)

Du kan ju prova att använda CSS.

Kod: Markera allt

margin:0px auto;
Detta centrerar en tag i förhållande till dess omgivande box.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av shows »

Får man använda denna kod? Om ja, vart ska man lägga in den någon stans då?
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av .:ADDE:. »

Såklart du får... phpBB är ju licenserad av GNU.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av shows »

Vart ska jag lägga koden då?
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av .:ADDE:. »

Jag vet inte:
1. marcus berättade aldrig i vilken fil den ska läggas i.
2. det var länge sedan jag requestade, och sedan dess har jag lagt ner försöket...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
shows
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2009-10-14 19:37
Svar: 0

Re: Egen meny ska vara i mitten

Inlägg av shows »

Okej,
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst