Problem med phpBB Statistics

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
devadatta
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med phpBB Statistics

Inlägg av devadatta »

Jag försökte nyligen installera phpBB Statistics v1.0.1 (demo här) på mitt forum (v3.0.5, MySQL(i) 5.0.77) mha AutoMOD, men något gick fel. Först funkade inte installationen, och när jag tryckte på "Details" stod det bara "Cannot locate File: contrib/update_phpbbstatistics_0.1.0.xml" (vilket det fortfarande gör), och detta trots att jag dubbel- och trippeljämfört filen med liknande filer vad gäller rättigheter, innehåll och plats utan att kunna se någon skillnad. Jag försökte sen avinstallera, men det gick inte heller.

Till slut installerade jag den manuellt, varpå det till slut fungerade, dock med samma felmeddelande ovan. Dessutom har jag nya problem: Jag har fått tre stycken Statistik-ikoner i headern (förmodligen för att jag missförstod installationsprocessen) men hittar inte var man tar bort dem. De finns varken med i prosilvers eller subsilver2:s header-filer. Till saker hör kanske att vanliga användare inte kan se dem, vilket man ställer in i ACP. Dessutom har jag fått dubbel uppsättning av tabbar i själva statistikmodulen.

Hjälp mottages tacksamt!
devadatta
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Re: Problem med phpBB Statistics

Inlägg av devadatta »

Nu har jag löst problemet med ikonen+namnet som upprepades i headern. Det var visst overall_header.html som var problemet. Troligtvis var det också så att jag ändrade på den direkt på servern, medan man är tvungen att ändra den i ACP för att det ska hända nåt. Antar att den använda versionen finns i databasen.

Problemet är dock att statistikmodulen finns installerad två gånger. Jag vågar inte trycka på uninstall i AutoMOD eftersom det förmodligen tar bort allting, men jag vet inte hur jag ska se skillnad på dem heller. Den ena har mod_id=3 och den andra mod_id=4.
Skriv svar