Hindra massradering
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Hindra massradering
En arg användare redigerade bort innehållet i alla sina inllägg innan han lämnade mitt forum. Det blir en massa haltande forumtrådar nu. Finns det något sätt att förhindra detta i framtiden?
Jag vill inte förbjuda folk att rätta sina stavfel och klantiga formuleringar. Forumet blir bättre om det gör det.
Visst skulle jag kunna återställa mer om jag tog backup oftare, men då måste jag har något skript i min dator som sköter det, finns det att få tag i.
Annars vore en mod som gjorde att man inte kunde ta bort innehållet när man redigerar bra, eller som kände igen radera alla mina inlägg-beteendet och satte stopp för det och varnade admin.
Visst skulle jag kunna återställa mer om jag tog backup oftare, men då måste jag har något skript i min dator som sköter det, finns det att få tag i.
Annars vore en mod som gjorde att man inte kunde ta bort innehållet när man redigerar bra, eller som kände igen radera alla mina inlägg-beteendet och satte stopp för det och varnade admin.
Det finns det säkerligen inte - tyvärr.elis skrev:Annars vore en mod som gjorde att man inte kunde ta bort innehållet när man redigerar bra, eller som kände igen radera alla mina inlägg-beteendet och satte stopp för det och varnade admin.
Du måste ju då få skriptet att känna igen skillnaden på ändrad text och raderad text - en ändring kan ju innebära att text måste raderas.
Dessutom, om du förhindrar att hela texten raderas så kan ju den arga medlemmen fortfarande byta ut texten mot en annan, en som du säkerligen inte vill ha stående i forumet ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
elis, prova detta:
Admin och modar kan fortfarande ändra.
/Holger
Det ger medlemmen möjligheten att ändra sina inlägg under 24 timmar. Därefter kan inga ändringar göras. Du kan ställa in tiden genom att ändra 86400 till ett annat värde.#
#-----[ OPEN ]-----
#
viewtopic.php
#
#-----[ FIND ]-----
#
if ( ( $userdata['user_id'] == $poster_id && $is_auth['auth_edit'] ) || $is_auth['auth_mod'] )
#
#-----[ IN-LINE FIND ]-----
#
$is_auth['auth_edit']
#
#-----[ IN-LINE AFTER, ADD ]-----
#
&& $postrow[$i]['post_time'] + 86400 > time()
#
#-----[ SAVE/CLOSE ALL FILES ]-----
#
# EoM
Admin och modar kan fortfarande ändra.
/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Jag har nu fått upp ett testforum med alla moddar som ska vara där och lyckats testa din mod. Det gick hur lätt som helst att radera ett inlägg trots att 24 timmar gått, jag klickade bara på kyrsset. När någon svarat på inlägget försvinner krysste och då blir det svårare, men egentligen är det bara edit-knppen som försvinner med din mod. URL:en kan skrivas in manuellt och sedan redigerar man som vanligt.
Det innebär i alla fall en förbättring eftersom de flesta användarna inte vet att man kan skriva in URL:en automatiskt.
Det innebär i alla fall en förbättring eftersom de flesta användarna inte vet att man kan skriva in URL:en automatiskt.