Hejsan
Jag vill ta bort "Visa obesvarade inlägg • Visa aktiva trådar" på mitt forum.
Vill även ta bort sökrutan.
Jag vill ta bort Sök-rutan för att idag är vissa trådar som är låsta med lösenord och informationen skall inte vara tillgänglig för dem som inte har lösen.
(söker man i rutan får man upp den låsta informationen oxå...)
Sedan vill jag ha bort "Visa obesvarade inlägg • Visa aktiva trådar" för om man inte är inloggad så finns denna info på framsidan, klickar man på det utan att vara inloggad så får man se alla trådar. inte bra.
Eller kan jag styra detta på annat sätt?
Address till ditt forum: www.bild emo forum.se
Vilka teman har du installerade?: prosilver SE
Vilka MODdar har du installerat?: Inget
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.6
Vilken version av PHP?: 5.3.1
Vilken databasserver använder du och vilken version?: Mysql
Webbhotell/server: www.one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Jag själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: Ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med? Sökruta,Sökrutan
Ta bort Visa obesvarade inlägg • Visa aktiva trådar
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Ta bort Visa obesvarade inlägg • Visa aktiva trådar
Jag skulle tro att du inte har ställt in inställningarna rätt i forumet.. Därav så kan man använda "Visa obesvarade inlägg • Visa aktiva trådar". Om du går in i Administratörspanelen -> Kategorier -> Kategoribehörigheter, välj de kategorier som ska vara dolda, tyck skicka.
Där ser du högst upp till höger under "Hantera grupper". Välj "alla grupper", tryck på "Redigera Behörigheter". Se till att alla gäster har behörigheten nej på alla frågor. Troligen så ser gästerna inte kategorierna, men kan läsa inläggen..
Det där med lösenorden kan jag inte svara på just nu, troligen kanske det kan vara samma fel
Där ser du högst upp till höger under "Hantera grupper". Välj "alla grupper", tryck på "Redigera Behörigheter". Se till att alla gäster har behörigheten nej på alla frågor. Troligen så ser gästerna inte kategorierna, men kan läsa inläggen..
Det där med lösenorden kan jag inte svara på just nu, troligen kanske det kan vara samma fel
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support