Hej.
Jag har ett bekymmer med mitt phpbb 3.0.5 med svenskt addon.
Jag kan göra massutskick(fungerar klockrent), men tråduppföljning/bevakningsmailen kommer inte fram alls.
Använder smtp inställningar från telia. Det har fungerat förrut men har slutat fungera(när vet jag inte exakt)
Tacksam för hjälp
Mvh
Mathias
Emailfunktion fungerar delvis.
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Emailfunktion fungerar delvis.
Jag var nog lite otydlig, jag undrar om det finns mailinställningar som är separata för just massutskick? Det fungerar ju som sagt, men mailen för notifikationer av alla möjliga slag fungerar inte.
Re: Emailfunktion fungerar delvis.
Jag kollade vad den använder vid "Meddelande om nytt inlägg i kategori" och den kör det via "X-PHP-Script: cron.php"
Det skulle kunna vara så att du inte har cron laddat på sidan den laddas i overall_footer.html och ska ha följande rad i sig
Det skulle kunna vara så att du inte har cron laddat på sidan den laddas i overall_footer.html och ska ha följande rad i sig
Kod: Markera allt
<!-- IF not S_IS_BOT -->{RUN_CRON_TASK}<!-- ENDIF -->/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!