Could not get style data

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Jörgen Mattsson
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Could not get style data

Inlägg av Jörgen Mattsson »

Allmänt fel
Could not get style data

Så står det när jag kommer till vårat forum. Jag är administratör för forumet men har begränsningar när det gäller att lösa problem.

Adress till forumet: http://www.transportsidan.se/transportforum/phpBB3/
Inga moddar
Senaste php BB 3.0.6 om jag inte minns fel.
Forumet ligger på one.com och jag kommer åt filerna, men jag vet inte vad jag ska ändra.
Jag har inte gjort ändringar på forumet innan detta utan det var en användare som hojtade till om felet.

Är tacksam för all hjälp.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Could not get style data

Inlägg av Peetra »

one, hmms....

Använder ni prosilver (samma som här) som defaultstil?
Kommer du åt och vet du vad phpMyAdmin är? (Jag är inte säker på att vi behöver den infon, men ett ja eller nej sopm svar är ändå bra att ha.)
Jörgen Mattsson
Ny medlem
Ny medlem

Subsilver2 ligger som standard
Jo jag kommer åt phpMyAdmin och ser databasen för forumet. Bara att säga till om du vill komma åt den sidan i min iver att lösa detta problem.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

gå in via din FTP till /styles mapparna.
högerklicka på Subsilver2-mappen och kolla behörigheterna.
standard (för mig) är 777. se till att bara mapparna är 777.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det kallas rättigheter i serverkatalogerna. De ska vara 755 för alla templates-kataloger.

Jag kollade lite med phpbb.com och det verkar som om cirka hälften som får detta har haft problem med sitt webbhotell och den andra hälften haft databasproblem.

Å just stildelen i databasen har jag faktiskt inte så mycket erfarenhet av, så tills nån som vet riktigt mycket eller tills jag kommit underfund med saken, så meckar vi inte där. ;) Men jättebra att veta att du kommer in dit, om det inte löser sig på annan väg. Så finns det en grej i utvecklingsskede, som supporten på phpbb.com har rekommenderat för dylika problem, men jag vet ju inget om det heller. :oops: [edit] url kan jag nog ge till nerladdningen, om du vill testa det.

Det kan vara något i forumcachen som strulat. Ta kontakt via ftp och töm allt ut katalogen /cache/ utom .htaccess och index.htm och se om det skulle lösa sig så enkelt.

Peetra.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Inlägg av .:ADDE:. »

javisst. skicka URL via PM till mig så kan jag se vad som är i utveklingskede...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Jörgen Mattsson
Ny medlem
Ny medlem

Adde och Peetra
Tack för hjälpen. Lösningen för mig var att tömma cachen via FTP.

Nu rullar forumet på igen :)

Återigen, tack för att ni finns och att det är på Svenska, visst att andra språk funkar men när det blir mer "komplicerat" så är hemmaspåket svårslaget :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vad skönt att det löste sig utan desto större kirurgiska ingrepp!

Adde ska få pm. :)
Skriv svar