Hur ställer man in kategorier indelning på huvudtrådarna?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur ställer man in kategorier indelning på huvudtrådarna?
Här på sidan har ni en indelning av era huvudtrådar ex:Allmän information och phpBB 3.0.x
Hur ställer man in detta?
Jag har orginal forum 3.06 inget moddat och kör prosilver.
Hur ställer man in detta?
Jag har orginal forum 3.06 inget moddat och kör prosilver.
Re: Hur ställer man in kategorier indelning på huvudtrådarna?
Först så skapar man en huvudkategori som sedan innehåller kategorier, det kan liknas med att ha olika pärmar och varje pärm har olika flikar .
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Tackar för din hjälp Kejll! jag har nu lyckas lösa detta!
En fråga till som jag inte lyckats lösa
Jag och mina användare kan inte redigera sina inlägg trots att jag satt redigeringstiden till 0min (default) eller ex 60min?
visst måste man kunna redigera sina inlägg ifall man ex stavat fel mm eller?
formet ligger på www.bildemoforum.se
En fråga till som jag inte lyckats lösa
Jag och mina användare kan inte redigera sina inlägg trots att jag satt redigeringstiden till 0min (default) eller ex 60min?
visst måste man kunna redigera sina inlägg ifall man ex stavat fel mm eller?
formet ligger på www.bildemoforum.se
Tips, ställ tiden på ca:60 minuter...
Sedan så måste du säga vad registrerade användare får göra i varje kategori (går att kopiera behörigheter mellan kategorier), gå in i Kategoribehörigheter -> (välj kategorier) -> (markera) Registrerade Användare -> Redigera behörighet -> Avancerade behörigheter -> (under fliken "Handlingar") Kan redigera egna inlägg (ja)
Ser det svårt ut? ja, då man har tagit bort första kategorin som var klar med behörigheterna och som sedan bara var att kopiera, då får man jobba lite extra
Sedan så måste du säga vad registrerade användare får göra i varje kategori (går att kopiera behörigheter mellan kategorier), gå in i Kategoribehörigheter -> (välj kategorier) -> (markera) Registrerade Användare -> Redigera behörighet -> Avancerade behörigheter -> (under fliken "Handlingar") Kan redigera egna inlägg (ja)
Ser det svårt ut? ja, då man har tagit bort första kategorin som var klar med behörigheterna och som sedan bara var att kopiera, då får man jobba lite extra
(Kjell hann före mig...)
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Men jag ska snart se Kanada-Schweiz och sedan Sverige-USA i JVM, då hinner du svara på nästa 
Jag var ute och skrev på min nya iPhone...
den är lite svår.
den är lite svår.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.
SummerADDE.se
SummerADDE.se
Tyvärr hjälper det inte 
JAg har kollat igenom behörigheterna för kategorierna och dom är ok alltså Ja är i kryssat.
Jag som Admin har ju ja vi alla rutor så det ska ju garanterat fungera för mig men inte.
Jag testade att ändra tiden flera gånger samt rensa chachen varje gång men inte.
Några mer förslag på varför jag inte kan redigera mina inlägg?
Tackar för er snabba hjälp!!!
JAg har kollat igenom behörigheterna för kategorierna och dom är ok alltså Ja är i kryssat.
Jag som Admin har ju ja vi alla rutor så det ska ju garanterat fungera för mig men inte.
Jag testade att ändra tiden flera gånger samt rensa chachen varje gång men inte.
Några mer förslag på varför jag inte kan redigera mina inlägg?
Tackar för er snabba hjälp!!!
jag kör prosilver special edition, är det så att redigera-knappen inte finns i bildpaketet?
För under admin-loggen står det att bildpaket SV saknas och där har jag massor med sådana fellogar, mitt forum är annars helt orginal utan denna stil
För under admin-loggen står det att bildpaket SV saknas och där har jag massor med sådana fellogar, mitt forum är annars helt orginal utan denna stil
Det var en annan sak, kopiera svenska prosilver knapparna till motsvarande katalog i prosilver special edition.
Har du inga svenska knappar så hittar du det på phpbb.com
Har du inga svenska knappar så hittar du det på phpbb.com
Tack Kjell!
Hur hittar jag "vilka" knappar jag ska kopiera över till min prosilver special edition-mapp?
ligger dom i en egen mapp under prosilver katalogen?
Kollade på www.phpbb.com men blev inte smartare tyvärr
Hur hittar jag "vilka" knappar jag ska kopiera över till min prosilver special edition-mapp?
ligger dom i en egen mapp under prosilver katalogen?
Kollade på www.phpbb.com men blev inte smartare tyvärr
http://www.phpbb.com/languages/ (Prosilver)
Ska ligga under <formrot>/styles/prosilver/imageset/sv och på motsvarande för special edition
Ska ligga under <formrot>/styles/prosilver/imageset/sv och på motsvarande för special edition
Jag lyckades!!!
Tackar!
jag tankade hem den och kopierade enbart SV-katalogen till prosilver_se/imageset/
så det blev prosilver_se/imageset/Sv
och nu kom knapparna
Tackar!!!!
jag tankade hem den och kopierade enbart SV-katalogen till prosilver_se/imageset/
så det blev prosilver_se/imageset/Sv
och nu kom knapparna
Tackar!!!!