Stänga ute gäster, robotar och COPPA

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Björn55
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Stänga ute gäster, robotar och COPPA

Inlägg av Björn55 »

Hittade detta i en gammal tråd.
Gå in i ACP och fliken KATEGORIER, gå nu till Kategoribehörigheter där du väljer vilken kategori som du vill ändra.
Under Grupper så tar du bort Robotar och Gäster.

Det verkade enkelt men HUR?

Grupper Hantera grupper är tom.
Grupper lägg till behörigheter har alla grupperna antar jag. ..... men jag är på en huvud kategori som inte är klar, gjorde den för att ha något att testa på.

Aha! Nu har jag kopierat behörigheter och tagit bort gäster och robotar. Mycket enkelt.
Men Administratörer och globala moderatorer är kvar i nedre rutan. Hur flytta upp dem?

och varför registrerade COPPA användare? Lagen avser ju att lämna personlig info utan förälders medgivande och inte stänga av från visst innehåll?? Dessutom gäller den bara i USA.
Jag testade denna COPPA registreringen men den funkar ju inte. Ingen skillnad på användare under/över 13 år.
Det enda som går att göra är att utestänga dem som är under 13 ?? eller ge dem egen kategori ... men det är ju samma sak.

Det här med COPPA verkar ju väldigt underligt.
Björn55
Ny medlem
Ny medlem

Re: Stänga ute gäster, robotar och COPPA

Inlägg av Björn55 »

Det är löst nu. Men COPPA undrar jag över ....
är vitsen att stänga dem ute tills förälder har gett sitt medgivande?

Jag fyllde i fältet för en adress att skicka till men den visas inte så det hela är lite svårt att greppa.

Ingenstans uppges att medgivande inte finns. Det är kanske inte menat att funka i sv version.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Stänga ute gäster, robotar och COPPA

Inlägg av Peetra »

Det är amerikansk lagstifting, som kräver COPPA, så vi européer är nog inte så insatta i den funktionen.
Skriv svar