ladda upp styles?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Mep
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

ladda upp styles?

Inlägg av Mep »

Jag har en fundering om hur man laddar upp egna styles.

Jag antar att det är under ACP > styles > ?
Har dock inte lyckats hitta något själv, måste också tillägga att jag är väldigt ny på detta :)

Tack i förhand!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: ladda upp styles?

Inlägg av Peetra »

Du laddar upp dem med ftp till katalogen /styles och aktiverar sedan dem på den plats du nämner i ACP. Komihåg att sätta knappar i katalog /sv/ för annars syns knapaprna inte, om forumet är svenskt. Du kan använda engelska knapparna, om du inte hittar eller gör svenska.

Peetra.
Mep
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Mep »

Skulle du kunna beskriva lite mer detajlerat? :roll:

Hur kommer jag åt denna ftp'n? Skall jag använda mig av någon särskild ftp klient eller duger vilken som?
Och mitt forum är på engelska, och det ska det förbli :)
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vilken som helst klient lär ska duga, det viktiga är att du har login till servern.

Du kanske kan vara så vänlig och fylla i vår supportmall. Svara på det du vet och skriv t.ex. vet ej på sånt du inte förstår av frågorna, så får vi en bra översikt över vad du kan och hur vi kan hjälpa dig. Vid behov så tar vi allt riktigt från början. :)

mvh Peetra.
Mep
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Mep »

Tack för din hjälp! Jag lyckades iaf!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem