Har hunnit med jättemycket.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Har hunnit med jättemycket.
Men ..... jag vill alltid prova först på datorn hemma innan jag laddar upp till webhotellet.
Eftersom det var webhotellet one.com som rekomenderade phpbb så antar jag bara, att jag kan använda phpbb på min websida.
Jag använde bloggen som forum och det funkade bra men jag saknade ett par funktioner ....
Men jag vill prova "hemma" först och det av flera skäl. Jag har ADSL 3 Mega men det är fullt belastat.
Jag kan knappt surfa pga "tung" trafik så att testa ett forum på distans är otänkbart för tillfället och en månad framöver och jag är ju lite otålig av mig.
Men jag har väl inte det installerat som behövs för att köra phpbb hemma och jag vet inte ens om det går på Windows XP.
Till att börja med, måste forumet vara i rotkatalogen eller kan det ligga i underkataloger?
Re: Har hunnit med jättemycket.
En webbserver kan du simulera med easyphp.
Ingen support via PM!
men ...
var inget bra, mycket jobb men inget resultat.En webbserver kan du simulera med easyphp.
Skämt å sido, här är en länk till en annan, klick, klick klart.... http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=4547
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
men jag har fått nya problem. Jag höll på mer än ett dygn med easy*** så det har rätt namn.
Jag kom absolut inte en mm med det.
Då var det enklare att ladda upp filerna till webhotellet.
Använd INTE Windows Explorer men det har jag använt i så många år att jag inget annat kan.
Det är ju så lätt att bara dra filerna över.
Fick alla uppgifter från one.com, jättehyggligt av dem men fel namn på databasen.
Det har tagit nästan hela dagen att lista ut vad.
Databas namnet innehöll 2 st _ _ + ett till _ på slutet
Medan min hemsida har 2 - i namnet.
Till slut blev det bingo, ändrade _ till - Dessutom fick jag ändra databastyp till "localhost" istället för det namn jag fick från one.com
Har svårt att tro det har någon betydelse eftersom databasen hittades.
och det gick bra ...... men nu sitter jag fast i Administrationen på A-index och kan logga ut ifrån A-panelen.
Men inget annat eftersom jag inte har ..... "Du har inte administrationsbehörighet och kan därför inte visa administrationspanelen".
Det blir jag inte klok på. Jag kan inte visa panelen men jag kan logga ut därifrån?
Jag har raderat installationsmappen helt så den har inte med det hela att göra.
Jag är inloggad som annan användare nu.
Vad jag än klickar på som administratör så får jag det här
"Du har inte administrationsbehörighet och kan därför inte visa administrationspanelen"
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag bara klickade på logga in knappen. Men fel inloggningsnamn visades gång på gång.
Det var inloggningen för databasen som låg kvar med både anv. namn o lösenord. Efter omstart var inloggningsfälten tomma.
Misstänkte att jag hade loggat in för snabbt efter att ha tagit bort installationsmappen. ????
Uppdateringen tar ju en stund.
Funderade länge och väl, startade om forumet och allt har funkat bra.
Var rädd att jag inte skulle kunna logga in igen efter omstart eftersom inställningarna inte var klara.
Inga problem. Nu gör jag nya kategorier.
Tack, för svaren.
Jag är sjuk så det har varit besvärligt och grinigt, men nu funkar det.
Jag blir ju tokig av att åka på sådana här fel. En massa timmar bortkastade.
Om detta problem dyker upp igen bör du FÖRST radera din webbläsares cache och cookies.
Kvarstår problemet så kan man felsöka vidare sedan.
Ingen support via PM!