Attach-mod, flera teman som inte kan användas nu.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Attach-mod, flera teman som inte kan användas nu.
Efter att i går ha installerat Attach.mod 2310 får jag ett fel när man skall posta ett svar eller göra ett nytt inlägg:
--------------------
Template->make_filename(): Error - file does not exist
----------------------
på en helt vit bakgrund. Detta gäller alla besökare.
Jag har bara installerat i subSilver, men har många andra valbara teman som jag ännu inte rört. Problemet uppstår inte i subSilver men i alla andra teman. Kan jag bara kopiera den del som skulle läggas i subSilver till alla andra teman och på det sättet lösa problemet, eller kommer det att bli andra fel då?
MVH
Gunnar L.
I filen attach_mod_2310.zip (som jag tankade hem från?) finns en katalog /attach_mod, och i denna finns katalogerna /contrib, /docs, /root, /scripts, och en readme-fil. Jag läste nog fel i början så jag började med att ladda upp alla filerna i contrib/phpbb_attach-katalogen till motsvarande kataloger i forumet, men det fanns bara template FiApple, som jag inte använder. Därefter tittade jag i root-katalogen och där fanns det en /templates/subsilver med diverse i. Det verkade vara dubblerat, så jag laddade upp allt i /root till motsvarande i forumet.
Körde sedan filen /install/mod_table_inst.php. Forumet funkar förutom att download-räknaren räknar 2 ggr för varje download-försök man gör på en uppladdad .pdf (första testen).
Det borde betyda att allt är installerat i strukturen och i templaten subSilver, eller hur? Så det enda som fattas är att kopiera allt som låg i /root/templates/subSilver till dom andra templaten. Funkar det?
MVH
Gunnar L.
Jag tror inte att det funkar, men du kan ju testa att ladda upp filerna till det andra temat. Så länge du ej skriver över filer händer ju inget.
Gör backup först!
Problemet är snarare att användare som använder andra teman ej kan ladda upp något.
Att använda flera teman gör moddningen mycket arbetsam ...
Ingen support via PM!
Jag har nu zippat allt som låg i \root\templates\subSilver och kopierat och packat upp den i alla templates-kataloger.Holger skrev:Ja, allt borde vara installerat för subSilver.
Jag tror inte att det funkar, ...
Det löste problemet med att alla kan posta, men det verkar som om attachement-boxen fattas i alla fortfarande (utom subSilver)
Är det nåt enkelt som kvartstår tro?
Kolla gärna på http://www.rit-ad.se/forum/
MVH
Gunnar L
Det var det jag menade medGunnar_L skrev:Det löste problemet med att alla kan posta, men det verkar som om attachement-boxen fattas i alla fortfarande (utom subSilver)
Du får infoga attachment modden manuellt för de andra teman!Holger skrev:Problemet är snarare att användare som använder andra teman ej kan ladda upp något.
/Holger
Ingen support via PM!
Åh, tackar så hemskt mycket! (men det är ju också phpBBHolger skrev:Ytterst snyggt forum förresten!
Ja, men det verkar som om det bara vore ett stycke som skall infogas i någon fil. Stämmer det? Vilken i så fall?Holger skrev:Du får infoga attachment modden manuellt för de andra teman!
MVH
Gunnar L.
Nja:Gunnar_L skrev: Ja, men det verkar som om det bara vore ett stycke som skall infogas i någon fil. Stämmer det? Vilken i så fall?
Det är en hel del ... kolla i filen "install.txt" i katalogen "docs".#################################################################
## MOD Title: File Attachment Mod v2
## MOD Author: Acyd Burn < N/A > (Meik Sievertsen) http://www.opentools.de
## MOD Description:
## This Mod adds the ability to attach files in phpBB2.
## This Version is Tested and works with phpBB 2.0.6/2.0.7/2.0.8/2.0.9 and 2.0.10.
## This Version will NOT work with phpBB2 Modules designed for *Nuke Portals or phpBB2 Ports.
## MOD Version: 2.3.10
##
## Installation Level: Intermediate
## Installation Time: 30-60 Minutes
## Files To Edit (30): common.php, faq.php, modcp.php, posting.php, privmsg.php,
## viewforum.php, viewtopic.php, admin/admin_forumauth.php, admin/admin_ug_auth.php, admin/admin_forums.php,
## admin/admin_groups.php, admin/admin_users.php, includes/auth.php, includes/functions.php, includes/functions_admin.php,
## includes/prune.php, includes/topic_review.php, includes/usercp_viewprofile.php, modcp_body.tpl, posting_body.tpl,
## posting_preview.tpl, posting_topic_review.tpl, privmsgs_body.tpl, privmsgs_preview.tpl, privmsgs_read_body.tpl,
## profile_view_body.tpl, viewforum_body.tpl, viewtopic_body.tpl, admin/group_edit_body.tpl, admin/user_edit_body.tpl
## Lines(!) To Add: 115
## Included Files: many many files
##############################################################
Enligt den måste dessa tpl-filer ändras:
/Holgermodcp_body.tpl, posting_body.tpl,
## posting_preview.tpl, posting_topic_review.tpl, privmsgs_body.tpl, privmsgs_preview.tpl, privmsgs_read_body.tpl,
## profile_view_body.tpl, viewforum_body.tpl, viewtopic_body.tpl, admin/group_edit_body.tpl, admin/user_edit_body.tpl
Ingen support via PM!
Holger skrev:modcp_body.tpl, posting_body.tpl,
Goh blimey! Kvällen är räddad!
Vilken editor är bäst för en w2k-burk ? Öppnar jag Install.txt eller nån php verkar det inte som om radbrytet fungerar - stort sammelsurium!
MVH
Gunnar L.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html