Får väl börja med att jag gjorde en sökning men fann inget, eller så är jag kass på att söka.
Jag har användare som vill att länkarna "visa obesvarade inlägg | visa aktiva trådar" och "Visa nya inlägg | Visa dina inlägg" skall finnas under alla kategorier och inte bara överst. Detta gäller temat prosilver2 om jag inte minns fel. Och det skall vara så även när du klickar dig in på en kategori.
Tacksam för hjälp !
Dubblera "visa obesvarade inlägg | visa aktiva trådar"
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
Jörgen Mattsson
- Ny medlem

Re: Dubblera "visa obesvarade inlägg | visa aktiva trådar"
Temat heter antingen proSilver eller subSilver2, så vida det inte är någon tilläggsstil som jag missat.
Man jag ska försöka besvara ut ifrån både proSilver och subSilver2.
proSilver
I proSilver, som är huvudtema för phpBB3 och har en layout uppbyggd utan tabeller, så är de 4 saker du talar om inte placerade tillsamman. "Visa dina inlägg" ligger upp i menyn, ihop med "Kontrollplanel", medans "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar" ligger placerat direkt över första kategorin.
Om vi då börjar med att kopiera "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar", så att det finns med direkt efter sista kategorin. Då behöver du ändra i en enda fil. Öppna <forumrot>/styles/prosilver/template/index_body.html, och leta upp:
Ovanstående kod står direkt före:
Kopiera den översta koden och lägg den även direkt under den senare kodraden, så här:
Bonus här är att du får med "Märk alla kategorier som lästa" i högerkanten i nederkan också. Vill du slippa det, ta bara bort näst sista raden:
Om du nu vill lägga "Visa egna inlägg" direkt efter "Visa aktiva trådar", så ändra du raden:
Till:
Det går bra att göra både i den som äver och den som är under "<!-- INCLUDE forumlist_body.html -->".
Gör du det även i den övre, kan det vara idé att ta bort den bredvid "Kontrollpanel", men tänk då på att stänger du av sökfunktionen så kommer inte "Visa egna inlägg" att visas alls.
subSilver2
I subSilver2 skapades för att man som phpBB2-vän skulle kunna migrera till phpBB3 utan att bli helt vilse.
Det bygger på att man i mångt och mycket använder tabeller för att skapa layout (vilket tabeller inte ska användas till, men det är en annan sak).
Här får du hämta lite kod från en fil och lägga den i en annan fil. Jag tolkar din önskas som så att det ska ligga direkt före och direkt efter kategorilistan, så jag gör en lösning som bygger på det. (I subSilver2 ligger de där länkarna samlade, så jag skulle tro att det är subSilver2 du kör)
Öppna <forumrot>/styles/subsilver2/template/overall_header.html, och leta upp:
Kopiera koden ovan, och öppna <forumrot>/styles/subsilver2/template/index_body.html, och leta upp:
Och klistar in kodblocket du kopierade direkt efter det.
Lyckat till, och du... ta alltid backup!
/marcus
Man jag ska försöka besvara ut ifrån både proSilver och subSilver2.
proSilver
I proSilver, som är huvudtema för phpBB3 och har en layout uppbyggd utan tabeller, så är de 4 saker du talar om inte placerade tillsamman. "Visa dina inlägg" ligger upp i menyn, ihop med "Kontrollplanel", medans "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar" ligger placerat direkt över första kategorin.
Om vi då börjar med att kopiera "Visa obesvarade inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar", så att det finns med direkt efter sista kategorin. Då behöver du ändra i en enda fil. Öppna <forumrot>/styles/prosilver/template/index_body.html, och leta upp:
Kod: Markera allt
<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH or (S_USER_LOGGED_IN and not S_IS_BOT) -->
<ul class="linklist">
<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH -->
<li><a href="{U_SEARCH_UNANSWERED}">{L_SEARCH_UNANSWERED}</a><!-- IF S_USER_LOGGED_IN --> • <a href="{U_SEARCH_NEW}">{L_SEARCH_NEW}</a><!-- ENDIF --> • <a href="{U_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}">{L_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}</a></li>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF not S_IS_BOT and U_MARK_FORUMS --><li class="rightside"><a href="{U_MARK_FORUMS}" accesskey="m">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></li><!-- ENDIF -->
</ul>
<!-- ENDIF -->Kod: Markera allt
<!-- INCLUDE forumlist_body.html -->Kod: Markera allt
<ul class="linklist">
<li><a href="{U_SEARCH_UNANSWERED}">{L_SEARCH_UNANSWERED}</a><!-- IF S_USER_LOGGED_IN --> • <a href="{U_SEARCH_NEW}">{L_SEARCH_NEW}</a><!-- ENDIF --> • <a href="{U_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}">{L_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}</a></li>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF not S_IS_BOT and U_MARK_FORUMS --><li class="rightside"><a href="{U_MARK_FORUMS}" accesskey="m">{L_MARK_FORUMS_READ}</a></li><!-- ENDIF -->
</ul>
<!-- ENDIF -->
<!-- INCLUDE forumlist_body.html -->
<ul class="linklist">
<!-- ENDIF -->
</ul>
<!-- ENDIF -->Kod: Markera allt
<li><a href="{U_SEARCH_UNANSWERED}">{L_SEARCH_UNANSWERED}</a><!-- IF S_USER_LOGGED_IN --> • <a href="{U_SEARCH_NEW}">{L_SEARCH_NEW}</a><!-- ENDIF --> • <a href="{U_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}">{L_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}</a></li>Kod: Markera allt
<li><a href="{U_SEARCH_UNANSWERED}">{L_SEARCH_UNANSWERED}</a><!-- IF S_USER_LOGGED_IN --> • <a href="{U_SEARCH_NEW}">{L_SEARCH_NEW}</a><!-- ENDIF --> • <a href="{U_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}">{L_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}</a></li> • <a href="{U_SEARCH_SELF}">{L_SEARCH_SELF}</a>Gör du det även i den övre, kan det vara idé att ta bort den bredvid "Kontrollpanel", men tänk då på att stänger du av sökfunktionen så kommer inte "Visa egna inlägg" att visas alls.
subSilver2
I subSilver2 skapades för att man som phpBB2-vän skulle kunna migrera till phpBB3 utan att bli helt vilse.
Här får du hämta lite kod från en fil och lägga den i en annan fil. Jag tolkar din önskas som så att det ska ligga direkt före och direkt efter kategorilistan, så jag gör en lösning som bygger på det. (I subSilver2 ligger de där länkarna samlade, så jag skulle tro att det är subSilver2 du kör)
Öppna <forumrot>/styles/subsilver2/template/overall_header.html, och leta upp:
<p class="searchbar">
<span style="float: {S_CONTENT_FLOW_BEGIN};"><a href="{U_SEARCH_UNANSWERED}">{L_SEARCH_UNANSWERED}</a> | <a href="{U_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}">{L_SEARCH_ACTIVE_TOPICS}</a></span>
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->
<span style="float: {S_CONTENT_FLOW_END};"><a href="{U_SEARCH_NEW}">{L_SEARCH_NEW}</a> | <a href="{U_SEARCH_SELF}">{L_SEARCH_SELF}</a></span>
<!-- ENDIF -->
</p>
<!-- ENDIF -->
<!-- INCLUDE forumlist_body.html -->
Lyckat till, och du... ta alltid backup!
/marcus