Problem efter jag uppdaterat min forum.
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Problem efter jag uppdaterat min forum.
testat att sätta aktivering av avnändaren, administrörer, eller ingen aktivering. Men det går inte att registrerar nya medlemar
Någon som har någon aning? Hände efter uppdatering till senaste versionen
- Bilagor
-
- fel.GIF (3.31 KiB) Visad 6721 gånger
Re: Problem efter jag uppdaterat min forum.
Hur uppdaterade du? Fyll i supportmallen på http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690 Du har nog något extra i dina filer, ev. i databasen.
Vilka teman har du installerade?: prosilver
Vilka MODdar har du installerat?: Någon som jag inte kommer ihåg vad den heter. men har med banners att göra.
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.5
Vilken version av PHP?: 4 tror jag
Vilken databasserver använder du och vilken version?: phpMyAdmin 2.9.2-Debian-1.one.com1
Webbhotell/server: one.com
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nej. Jag själv
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: ja jag har uppgraderat från första versionen som kom. dvs den skarpa. Uppdaterat flera ggr. nu senast till 3.0.5
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej
Har du sökt angående ditt problem?: ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: aktivering, användare, inaktiva
Berätta om ditt problem: Se första inlägget
Går ej att registrera användare längre. De blir inaktiva och går ej att aktivera. Oavsett vilken inställning jag har för detta. Dvs ingen, av användaren, av administratörern.
En skum ruta kommer upp där man skall logga in. Provat adminkontot, mitt konto som också är admin
Har du ett testkonto åt oss?: Kan göra, eller nej det går ju inte. men skulle kunna ge ut mitt konto. får bara byta lösen först
Är det något du kan ta reda på?marcusgbg skrev:Vilka MODdar har du installerat?: Någon som jag inte kommer ihåg vad den heter. men har med banners att göra.
Ps. när det gäller att släppa in någon med administratör behörigheter så ska du inte lämna ut din, skapa en ny, även om vi här inte är så intresserade av dina uppgifter, men ha det som en regel att ha en extra för sådana som oss
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Problemet har uppkommit efter uppdateringen.. En sak till kom jag att tänka på. hade nog 3.0.3 innan. Så jag körde två steg till 3.0.5. Kan det bero på det?
Upptäckte även att jag inte kan ta bort användare heller från inaktiv listan. Samma loginruta kommer upp.
Har nu fixat ett konto för test. Kan skicka det som PM
Eftersom du inte har några moddar nu, så rekommenderar jag att köra över alla filer du har med ett nytt packet från 3.0.5 inkl. språkfilerna.
Du kan tänkas behöva kolla uppgraderingen av databasen en gång till, <forumrot>/install/database_update.php
EDIT: OBS! Du ska inte köra över config.php som ligger i forumroten, även om den går att efterskapa
http://www.frimurare.se/adm/index.php?i ... st&start=0 står det när jag får upp rutan med authenticate
Kollade database_uppdate. Den hitta inga fel..
Jag provade med att aktivera pelle2 och det fungerade utan problem.
Och upptäck nått nytt också. kollade i feloggen och där verkar folk haft problem att skicka mail ett tag såg jag nu.
lindq 204.104.55.243 fre sep 11, 2009 9:57 am E-postfel
» EMAIL/SMTP
/cron.php
Could not connect to smtp host : 110 : Connection timed out .
kanske beror på nåt annat. Men felloggen var full av dessa.
- Bilagor
-
- aktiv.JPG (225.58 KiB) Visad 6697 gånger
Du får ett PM till..