Smileyhantering

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Låst
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Smileyhantering

Inlägg av hkkla »

Finns det nån modd som hanterar smileys bättre än ACP orginal gör?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Smileyhantering

Inlägg av Kjell »

Jag personligen vet inte någon modd som gör det bättre, och är själv rätt så nöjd med hur det fungerar att importera, ta bort och manuellt lägga till egna...
I grunden så handlar det om vilka vill man visa i editorn och vilka ska visas i popupp fönstret, sedan kan man välja att dom ska vara inaktiva.. Jag vet om att många vill att det ska vara smarta gubbar och gummor så många som man nu kan få tag i, men frågan är då om det är Smilies som inlägget ska ha eller text som behandlar ett ämne i stället för dessa galna figurer Bild
Nu kan jag säker missförstå din fråga, men jag har inget mer att gå på då du antyder att det är dåligt som det är, men inte kan säga vad du vill ha för funktion som är bättre..
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av hkkla »

Jag har ju varit lite för ivrig och lagt till två eller kanske tre smiliepak som resulterat i mängder med dubletter. Att sitta och reda ut dom en och en är lite drygt bara.

Ligger dom i databasen eller kan man redigera bort dom ur nån fil?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag älskar importerade Smilies paket, du kan få flera filer med samma eller lika danna prefix för den etc... :evil:
Jag rekommenderar att inte ta in alla paket man hittar utan man väljer ut enskilda "snygga" gubbar själv och slipper då en massa onödiga och dubbletter på dessa :D
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Man installerar ett smileypack över och raderar på samma gång de gamla smilisarna. Det går alltså på ett klick i ACP.
JossaXr
Medlem
Medlem

Inlägg av JossaXr »

vart hittar man smiles paketen?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

http://www.phpbb.com/styles/db/index.ph ... ub=smilies Smileypaketena på länkmålet är kompatibla med 3.0.6 och tidigare phpBB3-versioner.

Jag tror och hoppas att min länk är tillräckligt svar på din fråga JossaXr, välkommen till phpbb-se! :) Jag låser dock tråden, då det är önskvärt att man startar en ny tråd om nya problem. Så om du har följdfrågor, så kan du starta en egen tråd, ifall sökfunktionen inte ger napp.

mvh Peetra.
Låst