rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
egetforum.se
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Re: rekommenderar ett gratis webbhotell [delad från trådid 6837]

Inlägg av egetforum.se »

Jag skulle vilja se ert backupsystem. Om ett graverande fel uppträder kommer ni nog att ha samma problem som myhood.
Av olika skäl kan vi inte redovisa exakt vilket backupsystem vi använder, men vi gör dagligt backup på filer och databas. Vi sparar daglig backup 30 dagar bakåt, 1 backup sedan per månad och konto och just nu har vi runt 1 år tillbaka i tiden. Backupsystemet vi använder kostar bara det 65 000 och är av märket HP. Vi sparar backuper på 3 olika fysiska platser. Vi återställer forum och webbplatser väldigt ofta när man själv har gjort något fel eller liknande med sitt forum, gjort felaktig pruning eller liknande. Ta gärna en titt i våra supportforum när man söker på återställa, backup eller liknande. Till dags datum har vi hjälp våra forumister med att återställa forum/filer runt 150-200 ggr.

Som tidigare supportansvarig för Sun Microsystems mid- och low range servers och backupsystem, har jag personligen mångårig erfarenhet av backupsystem.
Administratör för EgetForum.se
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Holger skrev:Men, rörande myhood: hur tusan ska vi kunna berätta hur man kommer åt ngt hos myhood? :wink:
Bomba dem med mails eller via deras supportsystem (om sådant finns). :mrgreen:
Men ev. finns någon här som vet det... än så länge har ingen kunnat svaret. men Holger, är man desperat efter att väntat länge och väl på att Myhood alls ska göra något så ställer man säkert frågor mer eller mindre rakt ut i luften. Att mailbomba dem hjälper nog förga... deras system verkar borta helt. Även deras support(forum) är av samma orsak borta. (Det lilla som finns återfinner man i cachen hos Google... :mrgreen: )

Sedan en önskan, den är ställd allmänt... men säkert kommer någon/några uppfatta det som att jag riktar mig till dem. Gör ni det, så välkomna via PM att svära er fria...

Kan vi sluta komma med vaga antydningar om hur olika "snabbt-gratis-forum-utan-installation" fungerar? Jag är rätt trött på att det kommer PM till mig om när andra tröttnar på detta "ställningskrig". Missförstå mig inte, jag tar gärna emot dessa PM... men jag ser helst att dessa PM inte behövs. Saklig information om tjänster för- och nackdelar är OK, men titt som tätt är det bara "fragment av ett påstående" som kan tolkas rätt olika... Företag som blir påhoppade måste tyvärr lägga ner en hel del tid på att "hitta påhopp" och förklara hur det ligger till.

Har man undringar eller tror att en tjänst fungerar på ett visst sätt, fråga då dem som äger tjänsterna ifråga. På deras hemsida.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ursäkta, jag vet vad du menar, jag kommer inte att yttra mig om dessa tjänster mer.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Fåp se hur länge du kan hålla tyst, du är ju inte direkt känd för det. :wink:

Jag "stopplade" över en annan tjänst som bara lämnat en ironisk hälsning efter sig... http://www.freeforumworld.com/
och så kom jag att tänka på att jag har ett konto på en reklamfri finsk tjänst, som från början fungerade genom att ta betalt av sina serveradmins för att de jobbade och numera säljer poänger per sms, som man kan använda till dittan och dattan kul där. Så har de lagt in sparsamt med googlereklam på sina egna manualer och börjat samarbeta med en domänförsäljare.
Skriv svar