Problem med att söka i kopierade trådar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Problem med att söka i kopierade trådar
Jag antar att de kopierade trådarna inte indexeras där de ligger på det nya stället. Är detta som det skall vara av något skäl eller är det en bug?
Re: Problem med att söka i kopierade trådar
Tråden indexeras då den skrivs, då du kopierar den, så indexeras den inte pånytt till sökningen. Så då du sen tar bort originalmeddelandet, så finns inlägget inte indexerat. För att undvika detta, så ska du flytta tråden du skrev, istället för att kopiera och sedan radera originalet.
Det kan nog räknas som en bugg.
Men problemet som uppstod var att då jag strök bort tråden i gamla forumet, så försvann tråden också i det nya, jag tappar alltså bort hela innehållet. Och det var ju inte precis vad jag ville.
Jag har försökt med att ta bort tråden både med den lila kryssikonen inne i meddelandet, där det står "Ta bort inlägg" och genom att använda droplistan nere i högra hörnet där det står "Ta bort tråden". Båda metoderna ger samma resultat, fastän texterna antyder en skillnad.
Finns det nåt annat sätt? Eller gör jag nåt fel?
Om man tar den via inlägget med pilen, så tar man egentligen bort inlägget, för man förflyttas via "pilinlägget" till det riktiga inlägget. Den svenska översättningen av modereringsguiden för phpBB3 hittar du här: http://phpbb3.fi/tut/index.php