granska inlägg innan publicering
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
granska inlägg innan publicering
Alltså, jag (admin) vill läsa inlägg som startas i denna kategori innan det publiceras och efter att jag har godkänt ett inlägg så publiceras det. Hur går man till väga för att få detta att fungera?
Re: granska inlägg innan publicering
Välj rätt kategori ur listan.
Klicka på Avancerade behörigheter.
Välj fliken blandat. Sätt Kan posta utan godkännande till Nej.
Om man hör till en grupp, som har Ja på detta, så kommer Ja att gälla, men om du sätter Aldrig, så måste du godkänna dina egna inlägg i den kategorin också. Denna behörighet gäller alla inlägg som postas i kategorin, både nya trådar och svar på trådar.
Jag har ordnat så att alla inlägg godkänns nu innan publicering. Som det är nu upptäcker jag inläggen först när jag loggar in som moderator. Hur kan jag få ett e-postmeddelande när någon skriver ett inlägg i det här kategorin?Re: granska inlägg innan publicering
Inläggav Peetra » 2009-06-12 20:01
ACP --> Behörigheter --> Kategoribaserade behörigheter --> Gruppers kategoribehörigheter -->
Välj rätt kategori ur listan.
Klicka på Avancerade behörigheter.
Välj fliken blandat. Sätt Kan posta utan godkännande till Nej.
Om man hör till en grupp, som har Ja på detta, så kommer Ja att gälla, men om du sätter Aldrig, så måste du godkänna dina egna inlägg i den kategorin också. Denna behörighet gäller alla inlägg som postas i kategorin, både nya trådar och svar på trådar.
Gages