Råkat ta bort "Your first category"

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Calleluli
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Råkat ta bort "Your first category"

Inlägg av Calleluli »

Hej. Jag håller på att sätta upp ett forum. Jag var helt lost tills jag hittade en manual på youtube som var mycket bra. Problemet är att jag raderade "Your first category" under "Forum". Hur kan jag resetta alla grundfunktioner. Som jag förstår det måste jag ha "Your first category" eftersom det är denna som sätter "permissions" för efterföljande ämnen som jag lägger upp.

Något rörig fråga men skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig.

/Carl
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Råkat ta bort "Your first category"

Inlägg av Kjell »

Skapa en ny kategori, det var bara ett exempel.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Calleluli
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Calleluli »

Jag misstänker att det kan vara så, men får det inte riktigt att funka. Men jag fortsätter helt enkelt tills det funkar.

Tack för ett snabbt svar.

/C
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det är jättepetigt med behörigheterna i början, du får nog ta dig lite tid med dem. Sen då du fått en kategoi att synas med rätta behörigheter, så är det bara att kopiera behörigheterna från den kategorin till resten. Alternativt så kan du radera din databas å lägga in /install-mappen igen å installera om forumet. :mrgreen: Då lär du dig iofs inte att konfigurera behörigheter...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Ett tips på vägen... Registrera en vanlig användare för att se att du har rätt behörigheter, du behöver inte logga ut som admin, utan du tar över behörigheten från den användaren och kan då se vad han kan se (förutom lite extra saker adminpanelen och i profilen), då du är klar så är det bara att välja "Återställ behörigheter"
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar