ändra i trådar
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
ändra i trådar
Undrar lite hur man gör om man vill att användaren ska kunna ändra i sina trådar?
jag vet att de funkar bland annat på den officiella phpbb hemsidan (phpbb.com)
jag vet att de funkar bland annat på den officiella phpbb hemsidan (phpbb.com)
Re: ändra i trådar
ACP -> Kategorier -> Kategoribehörigheter (välj dom kategorier du vill att det ska fungera på) (alla) -> Skicka
Markera gruppen "Registrerade användare" under "Grupper" -> Redigera Behörigheter -> Välj "standardåtkomst" eller "standardåtkomst + omröstning".
Markera gruppen "Registrerade användare" under "Grupper" -> Redigera Behörigheter -> Välj "standardåtkomst" eller "standardåtkomst + omröstning".
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
det är märkligt att de inte fungerar för mig som är administrator... vilket innebär ju att jag har "full åtkomst"...
En annan sak, varför fungerar det inte här?
En annan sak, varför fungerar det inte här?
Man måste ändra inom visstid på 5 minuter här.
Administratörsbehörigheterna är skiljda från användar- och moderatorsbehörigheterna, se till att ditt nick är med i den förhandsdefinierade gruppen globala moderatorer.
Administratörsbehörigheterna är skiljda från användar- och moderatorsbehörigheterna, se till att ditt nick är med i den förhandsdefinierade gruppen globala moderatorer.
hur gör man det?
ACP --> Användare och grupper. Skriv in ditt nick [Skicka]
välj Grupper ur listrutan till höger, lägg till gruppen globala moderatorer via nästa listruta.
välj Grupper ur listrutan till höger, lägg till gruppen globala moderatorer via nästa listruta.
Ok tack.
Men hur får jag in den här "ändra" som finns här på phpbb? (som vi talade om tidigare)
Men hur får jag in den här "ändra" som finns här på phpbb? (som vi talade om tidigare)
Eftersom du inte har lämnat någon länk så kan jag nu bara ana att du inte har dom svenska knapparna..
jag använder "Dirty Board 2.0", de kanske inte finns med i den... 
Ställer frågan en gång till, har du en länk till din sida?
Edit:Efter letande så hittar jag din sida, men den borde du kunna skriva själv, då det inte är vårt jobba att söka efter sådant.....
[Länk borttagen efter begäran av acdc20]
Ja, du saknar svenska knappar och dom knapparna finns inte på svenska utan måste skapas.
Edit:Efter letande så hittar jag din sida, men den borde du kunna skriva själv, då det inte är vårt jobba att söka efter sådant.....
[Länk borttagen efter begäran av acdc20]
Ja, du saknar svenska knappar och dom knapparna finns inte på svenska utan måste skapas.
Senast redigerad av Marcus den 2009-05-25 20:55, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Länken gick till acdc20's forum...
Anledning: Länken gick till acdc20's forum...
ok. är det mycket jobb bakom för en nybörjare?
har gjort allt ovan men det funkar ändå inte ..why ??
Välkommen till oss på phpBB Sverige!
Eventuellt skulle rotorsaken till ditt problem vara ett helt annan än det som trådskaparen hade, föreslår att du skapar en ny tråd om ditt problem.
Använd gärna vår supportmallen som du hittar här http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
Genom supportmallen får vi mer upplysningar som minimerar risken för missförstånd och ökar sannolikheten att vi kan hjälpa dig.
Med vänliga hälsningar
/Kjell
Eventuellt skulle rotorsaken till ditt problem vara ett helt annan än det som trådskaparen hade, föreslår att du skapar en ny tråd om ditt problem.
Använd gärna vår supportmallen som du hittar här http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
Genom supportmallen får vi mer upplysningar som minimerar risken för missförstånd och ökar sannolikheten att vi kan hjälpa dig.
Med vänliga hälsningar
/Kjell
Senast redigerad av Marcus den 2009-09-17 09:26, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: Reviderat texten lite... :-)
Anledning: Reviderat texten lite... :-)